به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، سحابی برنامه‌های بانک مرکزی برای تسریع در پرداخت وام ازدواج را تشریح کرد.

سوال: آقای رئیسی در اجلاسیه بانک مرکزی که دو روز پیش برگزار شد خواستار تسریع در وام‌های خرد به ویژه ازدواج شد. طبق آخرین آمار منتشر شده توسط بانک مرکزی هم تا پایان آذر بیش از ۲۸۰ هزار نفر در صف دریافت وام ازدواج هستند.
بفرمایید که برنامه بانک مرکزی برای تسریع در پرداخت وام ازدواج به متقاضیان چیست؟
سحابی: حسب تاکیدی که ریاست محترم جمهور داشتند و دستوری که رئیس کل محترم بانک مرکزی در جلسه مجمع عمومی این بانک داشتند، دو تصمیم را بانک مرکزی امشب اتخاذ کرده اولین تصمیم این است که بانک‌های قرض الحسنه مهر و رسالت که امسال تکلیفی نداشتند برای این که تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری پرداخت کنند ما از آن‌ها کمک گرفتیم و به آن‌ها ابلاغ خواهیم کرد که ورود پیدا کنند.

این امکان فراهم است که ظرف چند روز آینده مردم عزیز بتوانند ثبت نام کنند و از طریق این دو بانک هم تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزند آوری را دریافت کنند و دومین تصمیم هم که اتخاذ شده منابع جدیدی را بانک مرکزی علاوه بر سهمیه‌های قبلی که بانک‌های عامل موظف بودند حسب قانون و ابلاغیه بانک مرکزی پرداخت کنند در نظر گرفته و ظرف چند روز آینده به شبکه بانکی ابلاغ می‌شود که این عدد باعث خواهد شد که حدود ۱۲۵ هزار فقره تسهیلات ازدواج و ۱۰۰ هزار تسهیلات قرض الحسنه فرزند پرداخت شود و به همین میزان از صف این تسهیلات کاسته شود.

این دو تصمیم را در این باره گرفتیم که هم تسریع شود پرداخت این تسهیلات و روند کاهش سطح تسهیلات فرزند و ازدواج که روند کندی بود این را بتوانیم افزایش دهیم و کاهش صف را تا پایان سال ان شاءالله با آن مواجه شویم.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.