به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، فضای مجازی با تکنیک های مختلف برای مخاطبان خود نیاز کاذبی ایجاد می کند تا این توهم در فرد ایجاد شود که من بدون این کالا چیزی کم دارم !

ولع داشتن‌های بسیار -که فضای مجازی هر روز نداشته‌های ما را به رخمان می کشد-، ما را به سبک زندگی مصرفی می کشاند .

در این سبک زندگی، مصرف نه برای رفع نیازهای ضروری بلکه برای خودنمایی، فخر فروشی و پرکردن جیب صاحبان تبلیغات تجاری است.

شبکه اجتماعی همچون اینستاگرام که افراد را تشویق می کند تا مصرف‌های روزانه خود را به اشتراک بگذارند ، فرد را به سمت نیازهای کاذب و سبک زندگی مصرفی بیشتر سوق می دهد

مواظب خوراک رسانه‌ای خود باشیم چرا که در شرایط کنونی این رسانه‌ها هستند که خوراک فکری ما را می‌سازند.

با برخورداری از سواد رسانه خود را در برابر انبوه پیام ها و نیاز های کاذب واکسینه کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.