به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، شهرام حبیب زاده در گفتگو با خبرنگار  سبلان ما ، اظهار داشت:کلاسهای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل قطعا تشکیل خواهد شد اما بسته به وضعیت بیماری، تصمیم گیری نسبت به ظرفیت کلاس ها و نحوه حضور دانشجویان انجام می شود

وی افزود: در مورد مدارس فعلا تصمیم گیری قطعی انجام نشده و اگر بتوانیم والدین دانش آموزان را هم واکسینه کنیم احتمال تشکیل کلاس های درس بیشتر است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در آینده و با واکسیناسیون تعداد زیادی از مردم، استفاده از خدمات عمومی به شرط واکسیناسیون خواهد بود. بنابراین از کسانی که واجد شرایط دریافت واکسن بوده و هنوز واکسینه نشده اند درخواست می کنیم با مراجعه به مراکز واکسیناسیون، در مقابل این بیماری، ایمن شوند. حدود ۲۰ درصد افراد بالای ۶۰ سال هنوز واکسن نزده اند.

وی تصریح کرد: یکی از موارد مهم در خیز دلتا، افزایش بیماری‌زایی در خانم های باردار است بطوریکه در این خیز، شاهد افزایش ابتلا، بستری و فوتی بودیم که در هیچکدام از خیزهای قبلی مشاهده نشده بود. بنابراین خانم های باردار که ۱۲ هفته حاملگی را تمام کرده اند یا خانم هایی که قصد بارداری دارند حتما با مراقبین بهداشتی مشاوره کرده و واکسینه شوند.

حبیب زاده تاکید کرد: در حال حاضر و پس از سفر وزیر بهداشت، واکسن به مقدار کافی به استان وارد شده و در طی روزهای آینده نیز مقادیر زیادی از طریق وزارت بهداشت ارسال و در سطح استان توزیع خواهد شد. فعلا گروه های سنی بالای ۵۰ سال در مناطق شهری و بالای ۴۰ سال در مناطق روستایی و همچنین گروه های شغلی ابلاغ شده در سطح استان واکسینه می شوند.

وی افزود: واکسن مانع ابتلا نمی شود بلکه باعث کاهش فوتی شده و بنابراین علیرغم دریافت واکسن، باید ماسک بزنیم. ۲ هفته بعد از تزریق نوبت دوم واکسن، ایمنی ایجاد می شود و تا زمانی که ۷۰ درصد جامعه ایمن نشوند باید همچنان دستورالعملهای بهداشتی رعایت شود

این مسئول اذعان داشت: هدفگذاری برای واکسیناسیون بالای ۱۸ سال در کشور، دهه فجر اعلام شده ولی تلاش بر این است تا ۶ هفته بعد که احتمالا موج لامبدا وارد کشور شود فرصت داریم تا حداکثر واکسیناسیون را انجام دهیم.

منبع: سبلان ما

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.