به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی؛ بر نقش بانوان قرآنی در حوزه بین الملل و گسترش و اشاعه تفکر انقلاب اسلامی و رویکرد اسلام ناب محمدی تاکید کرد.

زهره الهیان اظهار کرد: در طول ماه‌های گذشته استکبار جهانی به طور جدی جامعه بانوان ایران اسلامی را هدف قرار داد و تلاش می‌کند که چهره زن مسلمان ایرانی را به چهره‌ای منفعل تبدیل کند و در واقع غیر اثرگذار نشان بدهد و اعلام کند که زنان در جامعه ایران نقشی ندارند و تحت فشار هستند.

وی گفت: امسال نمایشگاه قرآن رویکردی تحول‌گرا به خود گرفته است و به لحاظ کیفیت و وسعت با ظرفیت بالاتر از سال‌های گذشته به فعالیت‌های قرآنی می‌پردازد.

این نماینده مجلس ادامه داد: امسال شاهد پررنگ شدن رویکرد بین‌المللی در سی امین نمایشگاه قرآن هستیم. در بخش افتتاحیه و بین الملل شاهد حضور چند وزیر در نمایشگاه بین المللی قرآن بودیم. تعاملات بانوان فعال قرآنی از کشور‌های اسلامی و در گوشه‌های مختلف جهان با بانوان حافظ قرآن کریم ایرانی باید جدی‌تر گرفته شود و محور تعاملات بین المللی قرآن کریم قرار بگیرد.

تعاملات بین المللی بانوان قرآنی انحصار رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی در حوزه زنان را می‌شکند

الهیان افزود: این تعاملات بین المللی انحصار رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی در حوزه زنان را می‌شکند و زنان فعال قرآنی از کشور‌های مختلف می‌فهمند که بانوان ایرانی با علم و اقتدار و فعال ایستاده و یکی از محور‌های فعالیت‌های زن متعهد ایرانی قرآن کریم است. قرآن به عنوان زبانی مشترک، کمک خواهد کرد که تعاملات جدی‌تر گرفته شود.

خانواده‌ها در نمایشگاه قرآن با نشاط معنوی روبرو هستند
وی اظهار کرد: چنین محافل قرآنی به تحکیم فضای خانواده کمک می‌کند، فضای سی امین نمایشگاه قرآن طوری جذاب طراحی شده که برای همه سنین جاذبه‌های خاص خود را دارد. کودکان، نوجوانان و جوانان در این نمایشگاه مخاطب جدی هستند و این امر باعث استقبال گسترده خانوادگی از نمایشگاه شده است.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: این رویداد قرآنی محفلی است که خانواده‌ها با نشاطی معنوی در این فضا روبه‌رو می‌شوند. فعالیت‌های قرآنی به عنوان یک یادگار در دل و ذهن کودک و نوجوان می‌ماند که این می‌تواند منشاء اثر باشد.

کودکان و نوجوانان برای انتخاب مسیر زندگی نیازمند جذابیت‌های موجود در فضای نمایشگاهی هستند
الهیان با قدردانی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد برای برپایی این رویداد اضافه کرد: برای اینکه کودک و نوجوان ما برای انتخاب مسیر زندگی به سمت قرآن و آموزه‌های قرآنی برود، نیازمند فضای جذابی مانند نمایشگاه قرآن است.

گفتنی است، سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ تا ٢۶ فروردین با شعار «میخوانمت» در مصلی امام خمینی (ره) تهران در حال برگزاری است.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.