به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، به نقل از گلستان ما، امروز با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش در سه شهرستان گمیشان، آق قلا و گرگان از چهار پروژه آموزشگاهی بزرگ آموزش و پرورش، که یکی از آن ها مدرسه ۱۰ کلاسه سردار شهید سلیمانی و مدسه ۳۰ کلاسه حیات طیبه شهرک زیتون گرگان در فضایی ۹ هزار مترمربع، بزرگترین مدرسه استان گلستان پس از انقلاب اسلامی است به بهره برداری رسیدند.

افتتاح مدرسه ۶ کلاسه چارقلی گمیشان

علیرضا کاظمی، سرپرست آموزش و پرورش گلستان طی مراسمی با حضور استاندار، مسئولان آموزش و پرورش مدرسه ۶ کلاسه چارقلی گمیشان را افتتاح کرد.

این مدرسه به همت چاپ و نشر کتاب های درسی ایران در مناطق سیل زده گمیشان ساخته شده است.

همچنین پیش از افتتاح این پروژه کاظمی با حضور در تپه نورالشهدای گرگان به شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کرد.

آمادگی آموزش و پرورش برای آغاز سال تحصیلی جدید

علیرضا کاظمی، صبح امروز در آیین افتتاح مدرسه ۶ کلاسه چارقلی گمیشان گفت: حضور ما در منطقه گمیشان که یکی از شهرستان‌های محرم است پیامدهای متعددی دارد و یکی از آن آمادگی آموزش و پرورش برای آغاز سال تحصیلی جدید است.

کاظمی ادامه داد: امروز به نمایندگی از همکاران خود در آموزش و پرورش اعلام می‌کنم که سال تحصیلی جدید را با در نظر گرفتن سلامت دانش آموزان آغاز خواهیم کرد.

وی افزود: مهمترین رویکرد ما در آموزش و پرورش توسعه عدالت است و یقینا بهترین نماد عدالت در کشور عدالت آموزشی به‌شمار می رود.

این مقام مسئول بابیان اینکه در سفر به گلستان دغدغه‌های همکاران و مشکلات آنان در آغاز سال تحصیلی شنیده می‌شود، ابراز داشت: در این سفر امروز یکی از بزرگترین پروژه های آموزشی در گلستان به بهره برداری می رسد که نشانه عدالت آمورشی در این استان است.

کاظمی متذکر شد: توجه به کیفیت آموزشی از دیگر موضوعاتی است که به آن اهتمام خواهیم داشت و تلاش می‌کنیم هیچ دانش آموزی از تحصیل محروم نمانند.

وی افزود: یقینا مسئولان ما در استان به گونه ای برنامه ریزی خواهند کرد که پوشش تحصیلی دانش آموزان با موقعیت های شهرستان ها عملیاتی شود.

این مقام مسئول اطمینان از سلامت دانش آموزان و کیفیت آموزش دانش آموزان را از دیگر برنامه های خود خواند و گفت: مهمترین ماموریت آموزش و پرورش جامعه پذیری است و تمام مهارت های اجتماعی در مدارس باید شکل بگیرد.

افتتاح مدرسه ۱۰ کلاسه امام رضا(ع) آق قلا 

مدرسه ۱۰ کلاسه امام رضا(ع) آق قلا که به همت نماینده ولی فقیه در استان گلستان در فضای یک هزار و ۱۵۲ متر ساخته شده است توسط سرپرست وزارت آموزش و پرورش افتتاح شد.

تلاش برای تامین واکسن کرونای دانش آموزان

علیرضا کاظمی در آیین بهره برداری از مدرسه ۱۰ کلاسه امام رضا (ع) آق قلا اظهار کرد: آموزش و پرورش کشور با یک برنامه‌ریزی دقیق و همکاری مجدانه همکاران ما آمادگی لازم را برای آغاز سال تحصیلی جدید دارد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در سطح کشور دو هزار و ۱۵۰ فضای آموزشی در ابتدای سال تحصیلی جدید به بهره برداری می‌رسد که شامل ۱۰ هزار کلاس درس است.

وی بیان کرد: برای آغاز سال تحصیلی جدید در سطح کشور الگوی متفاوتی را طراحی کردیم الگویی یکسانی در سطح کشور طراحی نشده و براساس آن از هفته آینده این برنامه ها توسط شورای آموزش و پرورش شهرستان‌ها اعلام خواهد شد.

این مقام مسئول متذکر شد: بسیاری از کشورهای دنیا به سمت واکسن دانش آموزان زیر ۱۲ سال حرکت نکردند و در برخی از کشورها واکسن ۱۲ تا ۱۸ سال تزریق شده و در کشور نیز ورود واکسن مناسب برای این گروه‌های سنی از سوی وزارت بهداشت پیگیری می‌شود.

کاظمی تاکید کرد:بیش از ۸۵ درصد فرهنگیان دز نخست واکسن را دریافت کردند و تاکنون به کمتر از ۳۰ درصد از فرهنگیان دز دوم نیز تزریق شده است.

۳۰ مدرسه سیل‌زده آق‌قلا بازسازی شد

احسان گوهری‌راد در آیین افتتاح مدرسه ۱۰ کلاسه امام رضا (علیه السلام) آق قلا اظهار کرد: بیش از ۳۰ هزار دانش آموز در ۱۹۸ مدرسه شهرستان آق‌قلا در حال تحصیل هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان بابیان اینکه مدارس شهرستان ‌آق‌قلا با توجه به وسعت زیادی که دارد نیاز به توجه دارد، متذکر شد: تمامی مدارس تخریبی که در سیل ۹۸ در آق‌قلا تخریب شده بود به همت خیران و مسئولان استان به بهره‌برداری رسید.

وی ابراز داشت: در سیل ۹۸ بالغ بر ۳۰ مدرسه در شهرستان آق‌قلا خسارت دید و تخریب شد که خوشبختانه این مدارس به همت خیران و مسئولان استان در آستانه سال تحصیلی جدید به بهره‌برداری می‌رسد.

این مقام مسئول به ساخت مدرسه امام رضا(ع) توسط نماینده ولی فقیه در استان اشاره کرد و گفت: تنها یک یا دو مدرسه که وسعت و ظرفیت بالایی دارد از سیل گلستان باقی مانده که تا دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

گوهری راد بیان کرد: ۱۷ مدرسه در سطح استان گلستان به همت نماینده ولی فقیه در استان در حال ساخت است.

وی از آمادگی آموزش و پرورش برای آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد.

افتتاح بزرگترین مدرسه استان گلستان پس از انقلاب اسلامی

افتتاح مدرسه ۱۰ کلاسه امام رضا (ع) و همچنین مدرسه ۳۰ کلاسه حیات طیبه شهرک زیتون گرگان از دیگر برنامه‌هایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در گلستان است.

رتبه بندی معلمان به زودی نهایی می‌شود

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در آیین افتتاح مدرسه حیات طیبه گرگان گفت: بخشی از معیشت فرهنگیان به رتبه بندی معلم گره خورده و به عنوان یکی از اولویت‌ها در آموزش و پرورش به جد پیگیر این مسئله هستم.
کاظمی بیان کرد: در هفته آینده با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نشستی را برگزار خواهیم کرد و قطعا در این نشست به مسئله رتبه‌بندی معلمان می پردازیم و در نخستین فرصت این طرح را نهایی می‌کنیم.
وی به اهمیت نیروی انسانی اشاره کرد و افزود: باید راه حلی برای دغدغه آموزش یاران نهضت سواد آموزی و معلمان طرح قرآن که سالیان سال برای آموزش و پرورش تلاش کردند پیدا کنیم و با کمک نمایندگان این مسئله را برطرف می کنیم.
این مقام مسئول بیان کرد: شاخصه‌های استان گلستان در حوزه آموزش و پرورش از میانگین کشوری به پایین‌تر است و باید به این استان به صورت ویژه توجه شود.
وی خاطرنشان کرد: در تجهیز هنرستان ها به استان گلستان توجه بیشتری خواهد شد و در حوزه اعتبارات به این استان توجه می‌شود تا دغدغه آموزشی که در این استان وجود دارد برطرف شود.

لارم به ذکر است؛ امروز با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش ساختمان نماد گرگان به بهره‌برداری رسید

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.