به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، سارا حقی در گفت و گو با خبرنگار مهر، به فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و دختران به همت تبلیغات اسلامی استان اردبیل اشاره و اظهار کرد: اعزام مبلغه در راستای تبیین نقش زنان در تربیت دینی فرزندان، اجرای برنامه‌ها و کارگاه‌های آموزشی حضوری و مجازی با موضوع زنان و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و اهمیت جمعیت و فرزند آوری، اجرای جشنواره حرف آورد با موضوع “شکوه مادری”، اجرای پویش رفیقانه ویژه دختران نوجوان و جوان از برنامه‌های امور فرهنگی بانوان در حوزه زنان و دختران است.

وی افزود: فراخوان پویش ملی کتابخوانی “مثبت سه” با موضوع فرزند آوری، برگزاری جلسات ستاد نهضت تبلیغی زنان استان، برنامه ریزی اجرای نظام تبیین و ایران ۱۴۴۰ در حوزه زنان و خانواده، انتشار بیانیه و اجرای طرح‌های فرهنگی و آموزشی در فضای مجازی، پشتیبانی و محتواسازی فرهنگی، اجتماعی و دینی سایت جمعیت بانوان فعال فرهنگی از دیگر برنامه‌های امور فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل در هفته زن و گرامی داشت سالروز میلاد حضرت زهرا (س) است.

مسئول امور فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل در پایان بر ضرورت الگوگیری مادران و بانوان از سیره و تربیت فاطمی در زندگی تاکید کرد و گفت: مهمترین وظیفه و مسئولیت مادران، تربیت فرزند است که نتیجه آن در آینده مشخص می‌شود و باید فرزندان را به گونه‌ای تربیت کنیم که در راستای دین، مذهب و اعتقادات‌مان گام برداشته و سبک زندگی ایرانی، اسلامی را الگوی زندگی خویش قرار دهند.

خداوند زن را مظهر خلاقیت و جمال و زیبایی خویش آفرید و وجود او را مربی و پرورش دهنده افراد جامعه قرار داده و زمین را مملو از فرزندان و تربیت یافته‌های او کرد.

مسئول امور فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل به جایگاه مقام مادر در اسلام اشاره کرد و افزود: قرآن کریم در احترام و نیکی به والدین سفارش بسیار فرموده و به خاطر مقام و فضیلت والای مادر این سفارش را بارها تکرار کرده و تاکید دارد که در محیط خانه و اجتماع برجسته‌ترین نقش مادر، نقش تربیتی بوده و چگونگی رفتار مادر با کودک در شکل دهی ساختار شخصیتی او تأثیری چشم گیر دارد.

زن عامل تحکیم بنیان خانواده و جامعه است

حقی به جایگاه زن در اجتماع اشاره کرد و افزود: در دین اسلام، زن جایگاه بسیار والایی در اجتماع و خانواده دارد. زن سازنده خانواده است و خانواده کوچک‌ترین واحد اجتماعی جامعه است لذا می‌توان گفت که زن سازنده جامعه است و قادر است جامعه را به سمت سعادت و تعالی و یا به سمت انحراف و فساد سوق دهد.

رئیس ستاد نهضت تبلیغی زنان استان اردبیل به وظیفه اساسی زن در خانواده و جامعه از دیدگاه اسلام اشاره کرد و افزود: اسلام، نقش زن در تربیت فرزندان را بسیار مهم و اساسی قلمداد می‌کند. همچنین در تربیت و اثرگذاری در جهت گیری‌های مرد خانه نیز نقش مهمی دارد. به تعبیر زیبای امام خمینی (ره)، «از دامن زن، مرد به معراج می‌رود.» لذا در سایه مادری مهربان و وظیفه شناس و فهیم است که فرزندان پاک، با اخلاق نیکو و فهمیده وارد اجتماع می‌شوند.

وی افزود: در محیط خانواده با وجود همسری مهربان، دلسوز، فداکار و آرامش بخش است که مرد، با شخصیت، فعال و مقاوم در برابر سختی‌ها و مشکلات، بار می‌آید.‏ در کنار این وظایف مهم، زن می‌تواند با حفظ شئونات و اخلاق اسلامی، در پیشرفت و توسعه فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی نقش ایفا کند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.