به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، حسن محمدی ادیب در نشست با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) اردبیل با بیان اینکه آماده هرنوع همکاری با اداره کل کمیته امداد به منظور اشتغال‌زایی در حوزه صنایع دستی برای قشر ضعیف جامعه هستیم، افزود: در این زمینه می‌توانیم با تخصیص مربی، مواد اولیه، کلاس‌های آموزشی رایگان و غرفه برای عرضه محصولات صنایع‌دستی همراه کمیته امداد باشیم و در حمایت از مددجویان کمیته امداد همکاری داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل مشاغل خانگی را هم فرصت مناسبی برای اشتغال‌زایی دانست و اظهار کرد: این مشاغل، چون نیاز به محیط کار خاصی ندارند و با کمترین سرمایه‌گذاری فعال می‌شوند می‌توانند اشتغالزایی موثری همراه داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل هم در این جلسه با بیان اینکه اهمیت صنایع دستی در ایجاد اشتغال به‌ویژه در قشر ضعیف جامعه قابل چشم‌پوشی نیست و ما دنبال استفاده از این ظرفیت هستیم، افزود: در حوزه صنایع دستی اشتغال‌زایی و کارآفرینی به سرمایه کمتری نسبت به سایر حوزه‌ها نیاز دارد و به همین دلیل با همکاری اداره کل میراث فرهنگی و کمیته امداد می‌توانیم برای مددجویان اشتغال‌زایی موثر داشته باشیم.

علیرضا حسین‌نژاد اظهار کرد: ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، پرداخت تسهیلات اشتغال و خودکفایی و نظارت بر طرح‌های اجرا شده از جمله فعالیت‌های مهم کمیته امداد در خوداتکایی خانواده‌های نیازمند است.
۴۱ هزار و ۴۳۸ خانوار با جمعیت بیش از ۸۰ هزار نفر در استان اردبیل تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.