به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، یحیی نجار قابل در جلسه ستاد برگزاری جشنواره‌های خلخال اظهارکرد: در سال جاری ۲۳ جشنواره در موضوعات مختلف در این استان برگزار شده و برای برگزاری ۱۵ جشنواره جدید برای فصول سرد سال استان برنامه‌ریزی شده است.
وی با بیان اینکه هدف از برگزاری جشنواره‌های مختلف معرفی جاذبه‌های گردشگری طبیعی، تاریخی مذهبی، در کنار زمینه سازی برای ایجاد نشاط اجتماعی در بین افراد مختلف جامعه است، اضافه کرد: شهرستان خلخال از ظرفیت بسیار بالایی برای برگزاری جشنواره‌ها در عرصه‌های مختلف در سطوح استانی ملی و بین‌المللی برخوردار است.
معاون گردشگری مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به برگزاری مطلوب جشنواره‌های متعدد و مختلف در خلخال از جمله جشنواره عشایر، جشنواره برداشت گردو در شاهرود، جشنواره غذا‌های سنتی، جشنواره اقوام در روستای لرد، همچنین استمرار جشنواره ورزش‌های زمستانی در این شهرستان، برای ثبت ملی هر کدام از جشنواره‌های پیشنهاد شده از سوی مسئولین اعلام آمادگی کرد.
وی تاکید کرد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل برای برگزاری حداقل یک جشنواره در هر فصل در هر کدام از شهرستان‌های دارای ظرفیت برنامه ریزی و تلاش می‌کند.
فرماندار خلخال و رئیس ستاد برگزاری جشنواره‌های این شهرستان هم در این جلسه گفت: برگزاری چند جشنواره به صورت متمرکز در داخل یک جشنواره بزرگ در کنار کاهش هزینه‌های برگزاری این برنامه‌ها امکان دستیابی به اهداف اصلی برگزاری جشنواره‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی را فراهم می‌کند.

سید جواد یحیی‌زاده با اشاره به برگزاری بسیار موفق جشنواره ورزش‌های زمستانی، جشنواره توانمندی‌های منطقه و همچنین جشنواره رغایب در این شهرستان خواستار تلاش مسئولین اداره کل میراث فرهنگی برای ثبت ملی جشنواره‌های برگزار شده در سطح گسترده این شهرستان در مرکز کشور شد.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.