به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، وحید خدابنده  معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل، از ثبت نام ۲۴ هزار و ۷۹۶ نفر دانش آموز پایه اول خبرداد و گفت: امسال  نزدیک ۲۵هزار دانش اموزش  در سطح استان اردبیل رسما وارد چرخه تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه ۹ هزار و ۸۷ نفر از ثبت نام کنندگان پایه اول دختر و ۹ هزار و ۶۸۰ نفر از آنها پسر هستند، گفت: طی روزهای آتی و پس از نهایی شدن فرآیند سنجش مابقی دانش‌آموزان پیش ثبت‌نام شده، آمار قطعی و نهایی اطلاع رسانی خواهد شد.

خدابنده  با بیان اینکه آغاز رسمی کلاس‌های ابتدایی با توجه به تعطیلی اول مهر ماه از دوم مهر خواهد بود، گفت: جشن شکوفه‌ها(برای دانش‌آموزان اول ابتدایی) و غنچه‌ها (نوآموزان پیش دبستانی) احتمالا در ۳۰ شهریور برگزار می‌شود.

به گفته خدابنده، دانش آموزان کلاس اولی که سال قبل کلاس پیش دبستانی را سپری نکرده‌اند و تعدادشان ۳ هزار و ۹۱۰ نفر است در ۲۰۷ کلاس جهت آمادگی بیشتر از نیمه مرداد تا نیمه شهریور کلاس‌های آمادگی یک‌ماهه پیش دبستانی خود را آغاز کرده‌اند تا با آمادگی بیشتری به استقبال آغاز رسمی کلاس‌ها در مهر پرمهر و نشاط بروند.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.