به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، سعید نوریان شامگاه دوشنبه در آئین افتتاح این جشنواره در شهر گرمی اظهار کرد: با هدف گرامیداشت میلاد باسعادت بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن با محوریت تحکیم بنیاد خانواده، کاهش آسیب‌های اجتماعی، ایجاد شور و نشاط اجتماعی و ارج نهادن به مقام شامخ زن در جامعه اسلامی و تکریم هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر ساعی و تلاشگر شهرستان گرمی، جشنواره فرهنگی و هنری بانوی نور با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و هنرمندان و با استقبال پرشور اقشار مختلف مردم این شهرستان، با برنامه‌های متنوع و شاد در تالار حافظ شهر گرمی برگزار می‌شود.

وی با قدردانی از استقبال گرم و شایسته تحسین مردم ولایتمدار و شهید پرور گرمی از این جشنواره خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان عصاره خلقت و نگین آفرینش است و زنان ایران اسلامی با تاسی از حضرت زهرا (س)، حماسه‌های ماندگاری را خلق کرده اند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل گفت: زنان ایران اسلامی در دامان پاک خود، فرزندانی را تربیت کرده اند که امنیت و آرامش امروز ما مدیون ایثارگری‌ها و مجاهدت‌های این فرزندان غیور و حماسه ساز است.

نوریان با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا (س)، بهترین الگو برای زنان است، افزود: مردم شهرستان گرمی به ویژه هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر این شهرستان از هر فرصتی برای ارادت به ساحت قدسی حضرت فاطمه زهرا (س) بهره گرفته اند و تولید آثار ارزشمند نمایشی، شعر و سرود نمونه‌های بارز این عشق ورزی است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه هنرمندان شهرستان گرمی در ایام سوگواری و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، نمایش یاس کبود مدینه را با استقبال و همراهی مردم ولایتمدار این شهرستان در تالار حافظ به روی صحنه بردند، تصریح کرد: اتحاد و همدلی هنرمندان و گروه‌های مختلف نمایشی این شهرستان در اجرای این نمایش ستودنی بود.

نوریان با قدردانی از تلاش‌های هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر شهرهای مختلف استان در تولید آثار فرهنگی و هنری افزود: اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در سطح استان در دستور کار است و سیاست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی توزیع عادلانه برنامه‌های فرهنگی و هنری در همه شهرستان هاست.

وی اظهار کرد: جشنواره فرهنگی و هنری بانوی نور نیز در راستای شورآفرینی در جامعه، تحکیم بنیان خانواده، کاهش آسیب‌های اجتماعی و تجلیل از بانوان فعال و ساعی شهرستان گرمی در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری و قرآنی برگزار می‌شود.

معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی فرماندار گرمی نیز در این مراسم با بیان اینکه نامگذاری روز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان روز مادر و روز بزرگداشت مقام زن، نشانه اهمیت و جایگاه زن در جامعه ایران اسلامی است، گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) اولین شهیده در راه ولایت است که با نثار جان خود از حریم ولایت و امامت صیانت و پاسداری کرد.

محب اله فتاحی با بیان اینکه آن حضرت، بهانه آفرینش است، گفت: بانوی دو عالم، سمبل شهامت، اسوه شجاعت و نمونه بارز یک مجاهد در راه خداست.

وی با قدردانی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به خاطر تمرکززدایی فعالیت‌های فرهنگی و هنری از مرکز استان به شهرستان‌ها بیان کرد: با همراهی نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و نیز مؤسسه فرهنگی و هنری خوشنگار گرمی اختتامیه این جشنواره فرهنگی و هنری اجرا می‌شود.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: مهر

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.