به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، طهماس‌پور مدیرکل امور عشایری استان اردبیل در بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های عشایر کشور در پل معلق مشگین‌شهر اظهار کرد: اردبیل در سال میلادی جاری میزبان رویداد گردشگری کشور‌های عضو اکو ۲۰۲۳ است که با توجه به اهمیت این موضوع، قرار شده با حضور سفرای کشور‌های عضو اکو جشنواره «کوچ عشایر» مغان در اردیبهشت ماه به صورت بین‌المللی برگزار شود.

وی موعد برگزاری این رویداد را هفتم تا نهم اردیبهشت ماه در شهرستان بیله‌سوار اعلام کرد و گفت: در قالب این جشنواره تلاشمان بر این است تا توانمندی‌های ایل عشایر ایران و برخی کشور‌های عضو اکو نیز در معرض دید علاقه‌مندان و مخاطبان قرار گیرد تا آن‌ها بیشتر با آداب و سنن و ظرفیت‌های جامعه عشایری آشنایی پیدا کنند.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل تصریح کرد: همزمان با ایام نوروز و تقارن آن با ماه مبارک رمضان نمایشگاهی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های عشایر کوچ‌روی شاهسون در پل معلق مشگین‌شهر در معرض دید گذاشته شده که در این نمایشگاه سعی شده تا اصالت و صداقت جامعه عشایری استان اردبیل، ایل شاهسون و مناسک روزه‌داری آن‌ها به شکل مناسب تبیین و برای گردشگران بازگو شود.

طهماس‌پور افزود: در قالب چادر‌ها و همچنین فضا‌های تدارک دیده شده در این نمایشگاه سعی شده تا تولیدات جامعه عشایری در حوزه صنایع دستی و محصولات دامی مورد توجه قرار گرفته و زمینه و بستر معرفی این توانمندی‌ها نیز برای گردشگران و مسافران نوروزی مهیا شود.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.