به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، حجت الاسلام علی اکبر باقری بنابی، پیش از ظهر سه شنبه در مراسم جشن تکلیف که با حضور یک‌هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز دختر ۹ ساله در مصلی امام خمینی (ره) پارس آباد برگزار شد، اظهار کرد: دختران با رسیدن به سن ۹ سالگی به سن تکلیف رسیده و باید با تقلید از مراجع تقلید به انجام احکام شرعی که برآنها واجب شده است بپردازند.

وی گفت: فرا رسیدن سن تکلیف یک موهبت الهی است و عمل به واجبات و دستورات دینی با رسیدن سن تکلیف موجب سعادت دنیا و آخرت می‌شود.

امام جمعه شهرستان پارس آباد با تبریک جشن عبودیت و بندگی خداوند متعال به دانش آموزان دختر پارس آباد، افزود: با رسیدن به سن تکلیف، باید تکالیف دینی را انجام داده و آموزه‌های مذهبی را سرلوحه زندگی خودمان قرار دهیم.

حجت الاسلام باقری بنابی با اشاره به اینکه رسیدن به سن تکلیف نقطه عطفی در زندگی هر انسان است و خانواده و والدین می‌توانند با کمک مجموعه‌های فرهنگی، وظایف دینی را برای آن‌ها تبیین کنند، خاطرنشان کرد: امیدواریم دانش آموزان با به سن تکلیف رسیدن، واجبات دینی را انجام و از گناهان دوری کنند و ارتباط خود را با خدا از طریق انجام عبادات شامل نماز و روزه افزایش دهند.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: مهر

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.