به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر،جشن تکلیف بزرگ ۲ هزار دانش‌آموز مکلف مدارس غیردولتی استان اردبیل با حضور آیت‌الله سید حسن عاملی، نماینده ولی‌فقیه در حسینیه ثارالله اردبیل برگزار شد.

کلام‌الله صفری عصر مدیرکل آموزش و پرورش اردبی در جشن تکلیف دانش‌آموزان مدارس غیردولتی و هیأت امنایی در حسینیه ثارالله اردبیل، اظهار کرد: ۲ هزار دانش‌آموز دختر نواحی یک و ۲ اردبیل در حسینیه ثارالله گرد هم آمدند تا با شنیدن پیام‌ها و سخنان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل آغازین روز سن تکلیف خود و انجام فرایض الهی را جشن بگیرند.
وی تصریح کرد: در سطح استان در سال تحصیلی جاری برای ۱۲ هزار دانش‌آموز دختر و پسر جشن تکلیف برگزار خواهد شد که عمده آنها در ایام دهه فجر برگزار می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: همزمان با سالروز ولادت جوادالائمه (ع) این جشن برای دختران ۹ ساله برگزار شد تا از امروز وارد انجام تکالیف الهی شده و بتوانند با معبود خود راز و نیاز کنند.
صفری یکی از رویکرد‌های اصلی نظام تعلیم و تربیت را برگزاری برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در مدارس با همراهی اولیای دانش‌آموزان و ایجاد انگیزه و رغبت بیشتر در تفهیم آموزه‌های دینی اعلام کرد و افزود: همکاران ما تلاش می‌کنند تا در واحد‌های آموزشی با برگزاری نماز جماعت دانش‌آموزان را با شور و اشتیاق خاص در فضای معنوی عبادت الهی قرار داده که انتظار می‌رود در این زمینه اولیای دانش‌آموزان نیز مشوق و همراه ما باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در مسیر تربیت نسل آینده باید با هوشیاری و دقت بیشتر تلاش کنیم تا زمینه انحراف و کج‌روی‌ها به حداقل رسیده و امکان آشنایی بیشتر نوجوانان و جوانان را با طعم عبادت و انجام مناسک معنوی آماده و مهیا کنیم.
صفری اضافه کرد: آموزش و پرورش تلاش می‌کند تا در طول سال تحصیلی با همراهی مربیان پرورشی در این زمینه کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی را برگزار کرده و همه مربیان و فعالان این عرصه بیشتر با مفاهیم و مبانی مورد نیاز نسل امروز آشنا شوند.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.