به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر،قطعا بارها از خود پرسیده‌اید که چرا حضرت زهرا (س) شبانه دفن شد؟

🔸️آیت‌الله مطهری در کتاب “خدا در زندگی انسان” آورده است: زهرا (س) نمی‌خواهد مظالمی را که بر او وارد شده است در تاریخ لوث بشود؛ به اصطلاح ژستی را انتخاب می کند که این سوال برای همیشه در تاریخ بماند و مرتب سوال کنند :چرا زهرا شبانه غسل داده شد و شبانه دفن شد؟

🔸️همانطور که در کلام استاد مطهری آمده است، وصیت دفن شبانه و مخفیانه توسط حضرت زهرا (س) یکی از تکنیکهای ضد جنگ روانی است که آن بانوی بزرگ در آن شرایط پر از هجمه های روانی خواست که بکار گرفته شود.

🔸️پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) هجمه‌های روانی و تبلیغاتی بسیاری بر جامعه مسلمانان از طرف رهبران جریان مخالف و جریان تحریف صورت گرفت که در مقابل حضرت زهرا (ع) با مخاطب شناسی و بکارگیری تکنیکهای ضد جنگ روانی به روشنگری اذهان و مقابله با تحریفها و زدودن غبار از جامعه اسلامی پرداختند.

🔶این بانوی بزرگ دوعالم با در نظر گرفتن دو بعد منطق و احساس از ابزارهای گوناگون برای روشن کردن اذهان و ایجاد بصیرت مردم بهره بردند و به گواه تاریخ مبتکر بهترین تکنیکهای ضدجنگ روانی در عصر خود بودند.

🔶از جمله تکنیک‌های ضدجنگ روانی بکار برده شده توسط حضرت زهرا(س) روشنگری،افشاگری، تحریک‌عواطف،سکوت، تشجیع .. بود؛ آری این دفن شبانه و مخفیانه نیز خود در زمره یکی از تکنیکهای ضدجنگ‌روانی است؛(سکوت)!

🔸️سکوت و بی‌اعتنایی ظاهری در زمره یکی از بهترین شیوه های ضد جنگ روانی است که تحت عنوان مبارزه منفی قلمداد می شود ؛ در این شیوه ابتدا میزان تاثیر سکوت بر مخاطبان باید تحلیل شود که در بسیاری از اوقات سخنان و رفتار دشمنان را بی اعتبار و بی ارزش میکند

🔸️در سیره سیاسی حضرت زهرا(س) هم این تکنیک دیده می شود اما منظور از سکوت حضرت درپاره ای از موارد، ترک قیام و تلاش نکردن برای مقابله با دشمنان نیست، بلکه بی اعتنایی ظاهری است که هدف و مقصود مهمی را پوشش می دهد!

🔸️وصیت‌نامه سیاسی حضرت زهرا(ُس) و اینکه ایشان خواسته‌اند مخفیانه و شبانه دفن شوند، جزو مبارزه‌های ایشان در اوج خفقان سیاسی و بکار گیری تکنیک ضدجنگ روانی سکوت است

🔸️ تکنیک سکوت آخرین مبارزه حضرت زهرا با نفاق و تحریف بود که توجیه تحریف کنندگان حقایق را برای همیشه تاریخ بی‌اعتبار و بی ارزش کرد.

✍️به قلم : سمیه شاهی – دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی سازمان فضای مجازی بسیج در استان اردبیل

انتهای پیام /

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.