به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، محمد عباسی روز دوشنبه در همایش مدیران کل دفاتر امور اجتماعی استانداری های سراسر کشور با نثار درود به  روح پر فتوح و ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد، اظهار کرد: نهضت امام خمینی (ره) حرکتی در جهت تغییر نظم جهانی به نفع محرومان و اسلام و مسلمین بود.

معاون وزیر کشور، وحدت کلمه را رمز پیروزی انقلاب و دوام و کارآمدی آن دانست و افزود: لازم است در هر مرحله از انقلاب، استراتژی ها و آرمان های ارزشمند آن را مرور کنیم تا از اهداف انقلاب که حمایت از محرومان و اقشار ضعیف جامعه است؛ دور نشویم.
وی بر توجه بیش از پیش به موضوع آسیب های اجتماعی در کشور تاکید کرد و ادامه داد: در نظر داشته باشیم که نقطه تمرکز دشمنان و معاندان نظام جمهوری اسلامی ایران بر موضوعات اجتماعی و ناامید سازی مردم از آرمان های انقلاب اسلامی است.
رئیس سازمان امور اجتماعی کشور با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر ارتقای نظام اجتماعی کشور و کاهش فقر تاکید دارند؛ گفت: امروز بزرگترین تله و راهبرد دشمن، بی تفاوت ساختن مردم نسبت به آینده کشور است.
عباسی با اشاره به جایگاه خطیر سازمان امور اجتماعی کشور در موضوع کاهش آسیب های اجتماعی، گفت: تشکیل سازمان امور اجتماعی کشور در مجموعه وزارت کشور با هدف تجمیع ظرفیت ها برای کاهش آسیب های اجتماعی انجام شد.
وی اضافه کرد: هدف غایی و اصلی از تشکیل سازمان امور اجتماعی ایجاد تحرک و هماهنگی بین بخش های درگیر در حوزه آسیب های اجتماعی است.
معاون وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تقویت سرمایه اجتماعی و افزایش نشاط و شادی جزء ماموریت های جدی سازمان امور اجتماعی کشور است که باید این راهبرد مهم با حمایت و پشتیبانی دفاتر اجتماعی استانداری های سراسر کشور تحقق عملی یابد.
عباسی افزود: تقویت سرمایه اجتماعی در کشور نیازمند اقدامات شاخص در حوزه کاهش فقر، ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی و طلاق است که باید متناسب با هر کدام برنامه ریزی های لازم انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: امروز با توجه به گفتمان آیت الله رئیسی رئیس جمهوری ایران که بر  خدمت رسانی به مردم و کاهش فقر و حاشیه نشینی تاکید دارد؛ خوشبختانه عزم بالایی در مجموعه دولت و وزارت کشور برای رسیدن به روند مطلوب مدیریت آسیب های اجتماعی وجود دارد.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.