به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، محمدمهدی فداکار در مجمع سلامت استان کرمان با موضوع “حمایت از خانواده و جوانی جمعیت” عنوان کرد: نرخ رشد جمعیت به وضع بحرانی رسیده و پایین بودن آن، مسائل و مشکلاتی را پیش خواهد آورد.

وی بیان کرد: بستر اول مسائل خانواده است و برای هر تغییری در جامعه باید از خانواده کار آغاز شود، بنابراین از بین رفتن بستر خانواده به معنی از بین رفتن مرجعیت اصلی جامعه است.
استاندار کرمان با بیان اینکه خانواده بستر و مرجعیت اصلی جامعه است و علی‌رغم همه فشار‌هایی که از سوی رسانه‌ای دیجیتال و  غیردیجیتال وارد می‌شود، اظهار داشت: خانواده به عنوان محور مهم اجتماعی در جامعه حضور دارد و همچنان در کشور ما خانواده اثرگذار است.

فداکار ادامه داد: شاید در دوره‌های مختلف سنی، اثرگذاری خانواده‌ها کمتر شده، اما خواسته یا ناخواسته بسیاری از بچه‌ها تحت تاثیر خانواده هستند.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: متاسفانه رسانه‌های دیجیتال در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و غیره بنیان‌کن شده‌اند و اگر خانواده به عنوان محور مهم اجتماعی از دست برود، دیگر محورها از جمله دین و دنیای افراد هم از دست می‌رود.

وی اظهار داشت: در دنیای کنونی، جمعیت را به عنوان ابزار توسعه می‌دانند و در بسیاری از کشورها نمونه‌های آن دیده می‌شود که انسان توسعه یافته جامعه را توسعه می‌دهد.
استاندار کرمان با تاکید بر اینکه ظرفیت واقعی توسعه جوامع در آدم‌ها است و برای توسعه هم به به جمعیت جوان و آموزش دیده نیاز داریم اظهار داشت: اصل کاری که در راستای افزایش جمعیت باید صورت گیرد، فرآیند فرهنگی است که اول از بچه‌دار شدن قبح‌زدایی شود.

توجه پایان‌‌نامه‌های دانشجویی به مبحث جمیعت و فرزندآوری، برخورد جدی با مکان‌های غیرقانونی سقط جنین از جمله موارد مورد تاکید استاندار کرمان بود.
مقام عالی دولت در استان کرمان گفت: فرزندآوری را نباید به مباحث اقتصادی و اشتغال گره زد، آنچنان که خانواده‌های با درآمد اقتصادی پایین، فرزندان بیشتری دارند.

وی ابراز داشت: در فعالیت‌های فرهنگی باید این گره‌های ذهنی و شبهه‌هایی که پیش آمده را باز کرد.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.