به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، ستاره رادفرد پیش از ظهر دوشنبه در نشست آسیب شناسی تربیت دینی و نقش خانواده که با حضور خانواده و کارکنان تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه اردبیل برگزار شد، به تشریح رویکرد دینی نسبت به زنان و جایگاه بانوان در فرهنگ آذری پرداخت و اظهار کرد: تاریخ و فرهنگ آذری به وجود زنان و دخترانی افتخار می‌کند که در عرصه‌های مختلف قهرمان حماسه‌های بزرگ هستند.

وی افزود: اینکه جوامع، ارزشهای خود را چگونه وبا چه رویکردی به جوانان خود آموزش دهند از زمان‌های قدیم مورد توجه فلاسفه اندیشمندان و جامعه شناسان بوده و در این خصوص از سقراط و ارسطو گرفته تا جان ویلسون سخن گفته و در میان آنها ارسطو اولین کسی بود که در سخنان و نوشته‌های خود از دینداری سخن به میان آورده است.

مشاور امور بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: از نظر یکی از جامعه شناسان غربی، شرارت‌های بشری زاده طبیعت نیست بلکه آموزش غلط، الگوی غلط، و قوانین غلط است که انسان‌ها را از راه درست منحرف می‌کند.

پژوهشگر اجتماعی افزود: تاریخ این خطه مبهوت بزرگی و وقار صدها زن قهرمان در دوره قاجاریه یا استبداد رضاخانی یا دوره پهلوی می‌باشد که در فرهنگ آذری نیز زنان نماد عفت و حیا و مردان نماد غیرت و مبارزه با ظلم هستند.

رادفرد خاطر نشان کرد: امروز شعار زن زندگی و آزادی با هدف منع زن از زندگی طبیعی، ازدواج، تشکیل خانواده و در خدمت مردان بودن مطرح شده ولی برخی آن را دلیل جنبش زنان و اعتراض علیه ایران می‌دانند جنبشی که حجاب و عفاف زنان را نشانه گرفته اما هیچ ریشه‌ای در دل تاریخ ایران نداشته و با ارزش‌های ایران بیگانه است.

وی تاکید کرد: بسیاری از تحلیلگران عمر این جنبش را با توجه به تضادهایی که با فرهنگ و تاریخ ایران دارد زود گذر دانسته و استقبال از شعارهای موجود را هیجانی می‌دانند.

وی خانواده را عنصر اصلی در آگاهی بخشی به جوانان در رفع توطئه دشمنان برشمرد و افزود: مهمترین وظیفه خانواده‌ها آگاهی بخشی به فرزندان خود در زمینه برنامه‌های دشمن در خصوص زنان و نوجوانان و بصیرت افزایی است.

مشاور امور بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: خانواده مرجعیت در تربیت دارد که بسیاری از توطئه‌ها و نقشه‌های رسانه‌ای و فرهنگی را می‌تواند خنثی کند بنابراین همگان باید با رویکرد جهاد تبیین این مهم را انجام دهیم.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: مهر

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.