به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، سید حامد عاملی استاندار اردبیل در حاشیه رویداد بین‌المللی اردبیل ۲۰۲۳ و در نشست با سفیر تاجیکستان در ایران گفت: اشتراکات فرهنگی با تاجیکستان ظرفیت ارزشمندی برای همکاری است و ما بر ارتباط شهرداری اردبیل با شهرداری‌های تاجیکستان تأکید داریم.

وی با اشاره به فعالیت ها و مناسبات بین ایران و تاجیکستان در حوزه‌های اقتصادی خاطرنشان کرد: همکاری‌های فرهنگی و هنری و افزایش سهم استان از مناسبات اقتصادی و ارتباط میان شهرداری اردبیل با شهرداری‌های تاجیکستان مهم و ضروری است.
استاندار  از سفیر تاجیکستان برای سفر مجدد به استان اردبیل به منظور بازدید از ظرفیت‌های گردشگری، کشاورزی، تاریخی و فرهنگی و…دعوت کرد.

در این نشست سفیر تاجیکستان در ایران هم با بیان اینکه مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی از ظرفیت‌های بسیار مهم و قابل توجه ایران در حوزه تاریخی و گردشگری است، گفت: مهمان‌نوازی، طبیعت و حوزه گردشگری استان اردبیل بسیار قابل توجه بود و از مردم و مسئولان اردبیل کمال تشکر را دارم.
نظام‌الدین زاهدی افزود: خواهرخواندگی بین استان و شهر اردبیل و یکی از استان‌ها و شهر‌های تاجیکستان اقدامی بسیار مهم است که در آینده نزدیک انجام خواهد شد.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: خبرگزاری صدا و سیمای مرکز اردبیل

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.