به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر،  به نقل از عصرهامون، رهبر ما آن طفل ۱۳ ساله ای است که با قلبی کوچک با نارنجک خود را زیر تانک دشمن انداخته و آن را منهدم کرد، “حسین فهمیده” اسمی که به گوش همه آشنا بوده و می دانیم طی یک عملیات استشهادی به شهادت رسید.

شهید فهمیده که با اقدام حماسی خویش به تعبیر حضرت امام (ره) رهبر جامعه لقب گرفت، نمونه ای از خیل نوجوانان و جوانان بسیجی است که در دوران دفاع مقدس ضمن تحصیل در مدارس و دانشگاه ها به سوی جبهه ها شتافتند تا امنیت و آرامش این سرزمین را برای قرن ها بیمه کنند.

همه ساله هشت تا سیزدهم آبان ماه یادآور خاطرات رزمنده کوچکی است که با نثار جان خود، بر سرخی و طراوت خون شهیدان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی افزود و باعث شد تا یاد و خاطره ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید دفاع مقدس در اذهان زنده بماند.

در سیستان و بلوچستان حدود ۲۲۰ شهید دانش آموز وجود دارد که این آمار نشان از دلدادگی این دانش آموزان به کشور داشته که سنگر مدرسه را به بهانه حفظ از کشورشان ترک و در جبهه‌های ۸ سال دفاع مقدس حضور یافتند.

شهید فهمیده بهترین شعار و الگوی تربیتی دانش آموزان

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری امام جمعه سراوان در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: هفته بسیج دانش آموزی و سیزدهم آبان ماه یاد آور هم شهادت شهید حسین فهمیده یک نوجوان ۱۳ ساله ای که با مجاهدت و با شهادت خودش به همه دنیا این پیام را داد که اگر کسی در مسیر دینداری، بصیرت و ولایت محوری قرار بگیرد چه بسا اگر نوجوان باشد می تواند کار شایسته و مجاهدتی را انجام بدهد که شاید خیلی از انسان‌هایی که سنین بالاتری دارند نتوانند.

وی افزود: شهید حسین فهمیده با شهادت خود ولایت پذیری، مجاهدت و جهاد در مسیر دین داری را به همه ما درس آموخت، اگر چه این شهید عزیز کم سن و سال بود اما با بصیرت و شجاعت و با شناخت و دینداری که در این سن و سال داشت برای تمامی افرادی که در مسیر جهاد و شهادت قدم بردارند الگو قرار گرفت.

این مقام مسئول ادامه داد:  ما باید دقت کنیم که فرزندانمان را در این مسیر تربیت کنیم و حسین فهمیده ها را به عنوان یک الگو به فرزندانمان بشناسانیم و آنها را آشنا کنیم با چهره هایی که در باب عبادت خدای متعال و هم در باب مقاومت، استقامت و مجاهدت در مسیر خداوند متعال و مقابله با دشمنان خدا بهترین الگو هستند.

حجت الاسلام و المسلمین بامری اضافه کرد: باید چنین مباحثی را مورد توجه فرزندان و دانش آموزان قرار بدهیم و بدانیم شهادت شهیدان عزیز ما به خصوص شهید عزیز حسین فهمیده نوجوان ۱۳ ساله و دانش آموز مطلبی را که به ما گوشزد می‌کند و ما را متوجه این قصه می کند این است که اگر در مقابل دشمن پایداری و مقاومت و جان فدایی بکنیم پیروزی و عزت ازآن ماست و پرچم اسلام قدرتمند بر افراشته می‌شود.

وی گفت: به ما این درس را می آموزد که ما در مقابل دشمن باید شجاعانه بایستیم و نترسیم و بدانیم که پیروز می شویم و دشمن شکست می خورد و زبون می شود.

امام جمعه سراوان اذعان کرد: مطلب بعدی در باب ۱۳ آبان تسخیر لانه جاسوسی توسط جوانان انقلابی و پیروان خط امام  است که در صدر انقلاب این اتفاق بسیار با ارزش افتاد که ما را نسبت به بحث استکبار ستیزی آشنا کرد است.

حجت الاسلام و المسلمین بامری خاطر نشان کرد: استکبار اگر جایی ورود پیدا کند همیشه خوی استکباری را با خود همراه دارد اما اگر کسانی مقابل آن مقابله کردند  آنجاست که عقب نشینی می کند و توطئه های آن کمتر می شود.

وی بیان کرد: تسخیر لانه جاسوسی هیبت استکبار که در صدر آن آمریکا قرار داشت را شکست و در دنیا هیبت پوشالی آن شکسته و در پیامی خوی توطئه گرانه و توطئه انگیزه آمریکایی‌ها به همه دنیا محاوره شد و متوجه شدند مکان هایی که در اختیار آمریکا و استکبار است برای توطئه و خدعه مورد استفاده قرار می گیرد.

امام جمعه سراوان افزود: آمریکایی‌ها فهمیدند جوانان خط امام ، امام و یاران امام کسانی هستند که هیبت آنها را می شکنند، مقابله می کنند و دست چپاول گر استکباری آنها را از سرزمین قطع و سرزمین ایران اسلامی را ار خدعه آنها محفوظ دارند.

حجت الاسلام و المسلمین بامری تسخیر لانه جاسوسی را یک سیلی محکم بر هیبت و هیئمنه استکبار دانست که رسوایی سران کفر را در دنیا به نمایش گذاشت که امید می رود در بحث شهادت شهید حسین فهمیده و هم در باب تسخیر لانه جاسوسی و استکبار ستیزی خط شهدا را فهم کنیم و در مسیر آنها قرار گیریم، مقاومت و جانفشانی در این مسیر جزء اصول اصلی زندگی قرار دهیم تا با عزت و سربلندی در مسیر ولایت و رهبری قرار گیریم.

تحقق گام دوم انقلاب با الگوگیری از شهید فهمیده 

حجت الاسلام میثم درانی، یکی از کارشناسان مذهبی زاهدان نیز با بیان اینکه دانش آموزان امانت یک نسل و تاریخ هستند، گفت: دانش‌آموزان در طول دوران دفاع مقدس حماسه های بزرگی خلق کردند که نمونه بارز آن شهید فهمیده است، اگر هر ملتی تاریخ و هویت خود را بشناسد و از آنها در ادامه مسیر الگو گیرد دشمن هرگز جسارت و جرات نفوذ در بین آنان را نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه شهید فهمیده بهترین و برترین الگو برای جوانان و نوجوانان است، افزود: تبیین و ترویج اندیشه های شهید فهمیده و دیگر شهدا به گام برداشتند. ویژه در هفته بسیج دانش آموزی زمینه ای برای آشنایی بیشتر نسل جوان و نوجوان با فرهنگ ایثار و شهادت است که همگان باید برای تقویت این عرصه تلاش دوچندان کرده زیرا امروز دشمن در زمینه فرهنگی ورود کرده تا نسل جوان را درگیر کند.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه در استان سیستان وبلوچستان امثال شهید فهمیده ها فراروان داریم، گفت: شهید حامد کیخا زاده،  علیرضا و محمود آبیزاز جمله دانش آموزانی هستند که در با بهره گیری از سیره و منش شهدا و مکتب عاشورا گام برداشتند.

وی با تاکید بر این مطلب که بسیاری از جوانان و نوجوانانِ دانش‌آموز امروز ما دارای بصیرت، ایمان و اخلاصی همچون شهدا هستند، ادامه داد: دانش آموزان می توانند با الگوگیری از سیره و منش شهدا به درجه مناسبی از درک، فهم، بصیرت و تقوا دست یابند و در تحقق گام دوم انقلاب موثر باشند، و بدانند که دشمن به شدت واهمه دارد که نسل امروز ادامه دهنده همان نسلی باشند که در ۱۳ آبان لانه اسوسی آمریکا را تسخیر کردند.

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.