به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، سرهنگ داوود معظمی گودرزی، با اشاره به برگزاری مرحله جدید پویش کودکان سایبری، گفت: با راه اندازی پویشی به نام پویش کودکان سایبری سعی کردیم تا فرهنگ‌سازی عمیقی در این خصوص صورت بگیرد و شکاف دیجیتالی که بین والدین و فرزندانشان وجود دارد به حداقل برسد.

سرهنگ معظمی گودرزی گفت: در همین راستا در پلیس فتا واحد رسیدگی به جرایم علیه کودکان و بانوان را راه‌اندازی کردیم چرا که جامعه هدف این مجرمان همین گروه خاص هستند و نیاز است که جرایم مرتبط با این قشر به صورت خاص هم رسیدگی شود.
وی افزود: در سنوات قبل هم تاکید می‌کردیم که در فضای مجازی محدودیت سنی وجود دارد و با پیشرفته شدن تکنولوژی و شرایط آن زمان در همه‌گیری بیماری کرونا شاهد این بودیم که فرزندان ما بیشتر وارد این فضا شدند و عملاً بحث آموزش و ارتباطات به فضای مجازی وابسته شد.
به گفته سرهنگ معظمی گودرزی، راه‌های فنی بسیاری وجود دارد که ما می‌توانیم محدودیت‌هایی را ایجاد و نظارت بهتری بر رفتار فرزند خود در فضای مجازی داشته باشیم.
رئیس پلیس فتا گفت: بسیاری از جرایمی که علیه کودکان اتفاق می‌افتد به دلیل ناآگاهی کاربران و عدم اطلاعات ناکافی آنان است.
خبرنگار: بهرام محمدرضالو
منبع:  خبرگزاری صدا و سیما
انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.