به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، معاون صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: زهرا اصلانی صنعتگر اردبیلی به جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی «کوقند» و نخستین همایش بین‌المللی سرامیک «ریشتان» راه یافت.
توحید دلاور قوام افزود: این صنعتگر اردبیلی به عنوان نفر برگزیده در این جشنواره حضور خواهد داشت و به رقابت نهایی، نمایش و ارائه آثار خواهد پرداخت.
وی تاکید کرد: جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی کوقند با شناسایی ۱۵۰ هنرمند از ۴۰ کشور کار خود را آغاز کرد و مراسم اختتامیه این جشنواره از ۳۱ شهریور تا یک مهرماه در تاشکند برگزار می‌شود.
دلاورقوام همچنین درمورد همایش بین‌المللی سرامیک توضیح داد: مجمع بین‌المللی سفال ازبکستان با هدف ارائه، بازیابی و توسعه سنت‌های سفالگری آغاز به فعالیت کرده و هدف آن گسترش تولید سفال و افزایش صادرات، حمایت از استادان این حوزه و بهبود این رشته است.
گفتنی است؛ زهرا اصلانی، کارشناس ارشد باستان‌شناسی و عضو انجمن سفال و سرامیک ایران، با بیش از بیست سال سابقه تدریس رشته سفال و سرامیک در دانشگاه و مراکز آموزش صنایع دستی است و برگزاری نمایشگاه انفرادی و گروهی متعدد داخلی، راه‌یافته به مرحله نمایشگاهی جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در سال‌های ۱۳۹۹و ۱۴۰۰، شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی صنایع دستی تهران، تبریز و… از جمله فعالیت‌های ایشان می‌باشد.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: خبرگزاری صداوسیما مرکز اردبیل

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.