به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، حجت الاسلام قاسم جعفر زاده گفت: نهضت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به ما آموخته که اگر بخواهیم حرکتی به نتیجه برسد، باید ابعاد تبیینی آن را اجرا کنیم، چون تبیین به اندازه قیام عاشورا اهمیت دارد.

وی با تأکید بر اینکه دغدغه‌مندان و فعالان عرصه فرهنگی و تبلیغی باید با محوریت جهاد تبیین و تأسی از روشنگری حضرت زینب کبری (س) به بصیرت افزایی در جامعه بپردازند، افزود: مهمترین اقدامات حضرت زینب (س) رساندن پیام قیام عاشورا به جهانیان بود لذا از این جهت، تشیّع، مرهون روشنگری آن بانوی بزرگوار است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به این که حضرت زینب (س) سه وظیفه مهم حمایت از حجت خدا حضرت سجاد (ع)، رساندن پیام عاشورا به مردم و سرپرستی اطفال و فرزندان شهدا را با موفقیت کامل به انجام رساند، تصریح کرد: اگر حضرت زینب (س) و مجموعه اقدامات وی بعد از جریان عاشورا نبود، قیام امام حسین (ع) نمی‌توانست آنگونه که می‌بایست رسالت خود را انجام دهد.

جعفر زاده گفت: حضرت زینب (س) درس‌آموخته مکتب زهرا (س) و حضرت علی (ع) است که برای همیشه سعی کرد تا حمایت و همراهی قاطع را با برادران خود نشان داده و زمینه انتشار مفاهیم ارزشی به ویژه آراستگی و حفظ حجاب بانوان را به درستی نشان دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: امروز بانوان ما باید به وجود چنین شیرزن تاریخ‌ ساز افتخار کنند و همواره بر تداوم مکتب آن حضرت و مادرش حضرت زهرای مرضیه توسل کرده و راه حق و حقیقت را بپیمایند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل اضافه کرد: امروز در تداوم مکتب زینب (س) شهدای ما به ویژه شهدای مدافع حرم افتخاری عظیم آفریدند که در رأس این شهدا شهید حاج قاسم سلیمانی در دفاع از حریم اهل بیت و مبارزه با استکبار توانست به چهره‌ای ماندگار و جاودانه تبدیل شود.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.