به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، در نشست فعالان اقتصادی استان اردبیل با سفرای کشور‌های عضو اکو و حاشیه دریای سیاه، از اطلس سرمایه‌گذاری گردشگری استان اردبیل رونمایی شد.
رونمایی از اطلس سرمایه گذاری گردشگری اردبیلدر این کتاب بیش از ۱۰۰ فرصت سرمایه گذاری گردشگری استان اردبیل در طول یکسال گذشته احصا و در فصول مختلف قابلیت های فرهنگی، تاریخی و هنری اردبیل معرفی شده است.
این نشست با محوریت جذب سرمایه‌گذاران خارجی برای طرح‌های حوزه گردشگری و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ابعاد اقتصادی اعم از کشاورزی، صنعتی، معدن، تجارت، حوزه خدمات و… انجام شد.
در این نشست میز‌های تخصصی برگزار شد تا فعالان این حوزه‌ها بتوانند زمینه‌های جذب سرمایه‌گذاران خارجی را در قالب شرکت‌کنندگان مختلف اعم از ترکیه، تاجیکستان، رومانی، صربستان، بلغارستان، پاکستان، قزاقستان، ازبکستان، قرقیزستان و کشور چین فراهم کنند.
رئیس کمیته بازاریابی و سرمایه‌گذاری اقتصادی رویداد اردبیل ۲۰۲۳ گفت: در این نشست میهمانان و سفرای کشور‌های عضو اکو بیش از گذشته با توانمندی‌های استان اردبیل و قابلیت‌های آن در بخش‌های گردشگری، کشاورزی، صنعت و معدن و همچنین تجارت آشنا شدند.

رونمایی از اطلس سرمایه گذاری گردشگری اردبیلحسین پیرمؤذن افزود: گردشگری می‌تواند پل همگرایی، همزیستی و نقطه وحدت بیشتر برای مردم این کشور‌ها باشد تا بیش از گذشته بتوانند در ابعاد مختلف فعالیت‌ها را پیش ببرند.

وی ضرورت استفاده از تجارب مفید و به نمایش گذاشتن توانمندی‌های ممتاز اردبیل را در قالب این رویداد یادآور شد و افزود: ما فرصت‌ها را مغتنم می‌دانیم و این نشست را آغاز حرکتی مؤثر در تقویت روابط و همکاری‌های مشترک به حساب می‌آوریم تا نقطه عطفی در تداوم این همکاری‌ها و همدلی‌ها باشد.
شهر تاریخی و فرهنگی اردبیل در سال ۲۰۲۳ به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو انتخاب و بر همین اساس رویداد گردشگری ۲۰۲۳ پایتخت کشور‌های عضو اکو از پنج‌شنبه گذشته به صورت رسمی در اردبیل آغاز شده تا زمینه حضور گردشگران از ۱۰ کشور عضو اکو در این استان فراهم آید.

اردبیل تاپایان سال ۲۰۲۳ میلادی با برگزاری جشنواره‌های مختلف فرهنگی هنری نمایشی و … توانمندی‌های بی بدیل استان اردبیل در حوزه‌های مختلف اقتصادی و گردشگری را به نمایش خواهد گذاشت.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: خبرگزاری صدا و سیمای مرکز اردبیل

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.