به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، صبح جمعه در مراسم رژه نیروهای مسلح که در میدان ارتش اردبیل و با حضور یگان‌های نمونه ارتش، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی، مرزبانی و نیروهای مردمی برگزار شد این نیروها با تجهیزات و ادوات خود از جلوی جایگاه رژه رفته و توان رزمی و دفاعی خود را به معرض نمایش گذاشتند.

در این مراسم فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل اظهار کرد: هفته دفاع مقدس امسال با شعار ما متحدیم برگزار خواهد شد که در سطح استان، صدها برنامه در گرامیداشت این هفته و پاسداشت مجاهدت رزمندگان، شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان در نظر گرفته شده است.

سردار غلامحسین محمدی اصل از دفاع مقدس به عنوان نقطه طلایی تاریخ ایران یاد کرد و گفت: قبل و بعد از اسلام این حماسه‌آفرینی بی‌بدیل و بی‌نظیر است و در هیچ مقطعی ما شاهد رویارویی تمام کفر در برابر تمام اسلام نبودیم که در دوران انقلاب اسلامی این اتفاق رقم خورد.

وی تصریح کرد: جنگ نابرابر صدام با پشتیبانی نظام غرب و شرق در حالی علیه ملت ایران رخ داد که ولی فقیه عادل، شجاع و قدرتمند معنوی توانست نیروهای مسلح و مردمی را تجهیز و آراسته کرده و راهی جبهه‌های حق علیه باطل کند که قطعاً این پرچمداری توحید و عظمت در تاریخ این کشور ماندگار خواهد بود.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل افزود: امام راحل که ابراهیم زمان و پرچمدار توحید یاد می‌شود، همچون دریایی وسیع، گسترده و زلال توانست احساسات و بالندگی و شکوه این ملت را به حرکت درآورده تا در برابر همه کفر رزمندگان اسلام بایستند و اجازه ندهند تا عزت و شرف این مرز و بوم و ملت مخدوش شود.

محمدی اصل عامل پیروزی رزمندگان اسلام را در کنار عنصر ولایتمداری، شجاعت، اتحاد و یکپارچگی اعلام کرد و ادامه داد: در اوج عقلانیت و اتحاد رزمندگان ما در برابر دشمنان ایستادند و نشان دادند که توانایی مقابله با هر خصم را دارند و در حقیقت در هشت سال دفاع مقدس شعار «ما می توانیم» تحققی عینی پیدا کرد.

وی غلبه خون بر شمشیر را در این مقطع حساس یادآور شد و خاطرنشان کرد: در یک جنگ نامتقارن و نامساوی که همه ۴۷ کشور غرب در پشت صدام بوده و ملت ایران تنها و دست خالی در این میدان حاضر شده بود، نمایشی از پیروزی عقیده و اعتقادات معنوی را نظاره‌گر بودیم تا با سلحشوری تمام و جانفشانی بی‌بدیل اجازه ندهیم تا خاک این کشور تکه تکه شود.

محمدی اصل در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: امروز بعد از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران با گذر از این مقاطع سخت در حال پیمودن مسیر عزتمندی است که تا رسیدن به قله راه چندانی نیز باقی نمانده و باید با امیدواری و اتحاد همچنان در صحنه حاضر بوده و اجازه ندهیم تا دشمنان بخواهند علیه این ملت کید و حیله خود را عملیاتی کنند.

وی پیچیدگی رزم امروز را نسبت به جنگ رو در رو یادآور شد و بیان کرد: در این جنگ ترکیبی و شناختی بصیرت، انسجام و آگاهی بسیار مهم و ارزشمند است و ضرورت دارد تا همه توطئه‌های دشمن را در این سنگر خنثی کنیم.

محمدی اصل در ادامه اظهار کرد: نمایشگاه رزمی، فرهنگی امسال با محوریت عملیات مسلم‌بن عقیل برگزار خواهد شد تا شاهد مرور خاطرات این عملیات و دوران دفاع مقدس در ایام پاسداشت پیروزی‌های رزمندگان اسلام باشیم.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل از همه آحاد مردم استان به خاطر برگزاری باشکوه کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان قدردانی کرد و گفت: این کنگره و برگزاری باشکوه آن در تاریخ این استان به یادگار خواهد ماند.

در پایان این مراسم نیروهای مسلح و یگان‌های نمونه حاضر در میدان با ادوات و ساز و برگ نظامی آمادگی خود را به نمایش گذاشتند.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.