به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، افسانه جهانی در برنامه تلویزیونی با موضوع ازدواج آسان و موفق اظهار کرد: گسترش ارزش‌های اخلاقی و دینی در جامعه، مقابله با بی‌بندوباری و زندگی عفیفانه، رمز تشکیل زندگی موفق و ضامن بقا و استمرار آن است چراکه الطیبات للطیبین و الطیبون للطیبات وعده و قانون الهی است.

وی با اشاره به نقش باورها و ترویج رسوم غیرضروری در ازدواج افزود: رسومی که نه ریشه شرعی دارد نه ریشه عقلی و نه ریشه علمی جز تأخیر در سن ازدواج و آسیب‌های ناشی از آن ثمره‌ای ندارد و برای اشاعه سبک زندگی اسلامی باید با حذف آداب و رسوم دست‌وپا گیر در ازدواج، زمینه ازدواج آسان و به‌هنگام جوانان را فراهم کرد.

ارتباط مستقیم و ۲ طرفه ازدواج به‌موقع و سلامت جامعه

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل با تأکید بر این نکته که بین ازدواج به‌موقع و سلامت جامعه رابطه ۲ طرفه و مستقیمی وجود دارد، بیان کرد:جامعه سالم جوانان را به‌سمت ازدواج سوق می‌دهد و ازدواج صحیح، سلامت جامعه را تضمین می‌کند.

وی آموزش مهارت‌های فردی، زمینه‌سازی برای استقلال فکری و مسؤولیت‌پذیری جوانان را از جمله مسائل مهم در بحث ازدواج دانست و ادامه داد: دستور تسریع در اعطای تسهیلات ازدواج، اجرا و پیگیری نهضت ملی مسکن و تأکید بر جدیت مدیران در بحث ازدواج و فرزندآوری از سوی استاندار اردبیل نشانه دغدغه‌مندی در مباحث مربوط به حوزه خانواده و نویدبخش حل مشکلات در این زمینه است.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری اردبیل

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.