به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، در این یادواره که با حضور مسئولان، خانواده بانوان شهیدِ استان و جمعی از بانوان بسیجی و انقلابی شهرستان اردبیل در تالار ولایت سپاه حضرت عباس استان اردبیل، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: جبهه‌ها قطعه‌ای از بهشت بود که بیشترین فشارِ دفاع مقدس در آن بر دوش زنانِ ما بود، این فشار نه فقط در تأمین تدارکات که در حوزه‌های کلیدی جبهه‌ها احساس می‌شد.

آیت الله سید حسن عاملی افزود: سخت‌ترین لحظه آن جا بود که یک مادر و یا یک همسر از فرزند و همسر خود می‌گذشت و او را در راه خدا راهی جبهه‌ها می‌کرد و این اقدام بسیار شجاعانه بود که فقط زنان و مادران از عهده آن برآمدند.زنان ایران اسلامی در دفاع مقدس نقش کلیدی داشتند
وی با اشاره به نقش دلیرانه زنان ایران در جنگ تحمیلی گفت: در آن دوران ۲۵ شهرِ ما به دست صدام افتاده بود و کشور در شرایط بسیار سختی قرار داشت و خروج از آن وضع فقط با حمایت شجاعانه و فداکارانه بانوان ایران از فرزندان و مردانشان میسر شد.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه حفظ امنیتِ خاک و ناموسِ وطن و عزت و عظمت کشور اسلامی فقط با ایثار زنان و مادرانِ ما به دست آمد افزود: با وجودی که یک مادر و یک همسر می‌دانست وقتی فرزندان و همسر خود را راهی جبهه می‌کند ممکن است هرگز بازنگردند، باز هم با شجاعت و ایثار آنان را راهی جبهه‌های دفاع مقدس می‌کرد و این سطح بالا از فداکاری فقط از عهده یک مادر برمی آید.

آیت الله عاملی همچنین با اشاره به اینکه زنده بودنِ شهدا فقط به باقی ماندنِ نامِ نیکِ آنان نیست تأکید کرد: اینکه می‌گوییم شهدا زنده اند به این معناست که راهِ آنان در علم و عمل زنده و جاری ست و نه فقط نامِ آنان؛ زنده بودنِ شهدا در قطع نشدنِ علم و عمل آنان است، اینکه در ادارات خیابانت نشود، در بازار خیانت نشود و در هیچ عرصه‌ای خدمت به مردم فراموش نشود یعنی به شهدا خیانت نشده و راهِ آنان ادامه یافته است.

وی همچنین گفت: وظیفه مادران در عصر کنونی بسیار سنگین‌تر از دوران گذشته است، چون امروز یک مادر برای مصون نگه داشتنِ فرزندانش از خطرات باید با ۵۷ هزار کارشناس ضد دین و ضد انسانیت پنتاگون مبارزه و مقابله کند.

امام جمعه اردبیل بر آگاهی زنان و مادران کشورمان از پشت پرده سریال‌ها و فیم‌های ساخته شده در شبکه‌های معاند و رسانه‌های مجازی ضد انقلاب علیه بنیان خانواده و از بین بردن غیرت و دین داری در بین مردم، تأکید کرد.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.