به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، عبدالله بحرالعلومی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل پیش از ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات هنرمندان در اخذ هنرکارت پرداخت و گفت: هدف اصلی صندوق اعتباری هنر به اعتبار ماده یک اساسنامه آن، صرفا حمایت از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه است.

وی افزود: این صندوق، به منظور فراهم ساختن شرایط مساعد برای جذب و شکوفایی استعدادها، گسترش زمینه ایجاد اشتغال و تضمین خلق آثار فرهنگی، هنری و سینمایی و مطبوعاتی و تامین رفاه اجتماعی و معیشتی فعال شده است.

بحرالعلومی به تعداد هنرکارت اخذ شده در استان اردبیل اشاره کرد و گفت:تعداد اعضای صندوق تا اردیبهشت ماه امسال، ۱۸۵۲ نفر است و هنرکارتهای صادرشده که مبلغ ایام بیکاری کرونا و عیدی به آنها واریز شده و تحویل هنرمندان گردیده به تعداد ۱۲۸۴ نفر بوده است.

وی هنرمندان بیمه شده استان را در صندوق اعتباری هنر ۸۸۰ نفر عنوان کرده و گفت: ۲۱۷ نفر هنرمند از بیمه تکمیلی استفاده میکنند که ۱۹۱ نفر نیز تحت تکفل دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اعطای درجه هنری را، از دیگر فعالیت های صندوق هنرمندان عنوان کرد و گفت: در استان اردبیل، ۳۷ هنرمند دارای درجه هنری است که در رشته های مختلف فرهنگی و هنری فعالیت می کنند.

بحرالعلومی در ادامه سخنان خود به مستمری بگیران صندوق هنر در استان نیز اشاره کرد و گفت: همچنین ۵۶ نفر از هنرمندان استان، حقوق مستمری از این صندوق دریافت میکنند و یک نفر نیز، پاداش طرح تکریم دریافت میکند.

با پیگیری های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از صندوق اعتباری هنر، تمام تلاش ما تسریع عضویت هنرمندان استان در صندوق اعتباری هنر است که این موضوع فرصتی مناسب برای هنرمندان تمام رشته های هنری در صورت داشتن شرایط لازم، برای ثبت نام در صندوق اعتباری هنر و بهره گیری از بیمه هنرمندان و مزایای آن است.

در این نشست، مدارک افرادی که جهت عضویت در صندوق اقدام نموده اند مورد بررسی قرار گرفت تا به محض حل شدن مشکل ثبت نام سایت صندوق اعتباری هنر بتوانند در اسرع وقت در این صندوق، عضو گردند.

 

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.