به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر،دکتر لیلا مسعودی  اظهار کرد: با تعاریف علمی دفع جنین قبل از شروع هفته ۲۲ بارداری سقط نامیده می‌شود که گاهی به خود اتفاق می‌افتد که امری طبیعی است.

وی با اشاره به اینکه سقط جنین ناآگاهانه در صورت تهدید سلامت مادر و نوزاد و بروز بیماری‌های صعب العلاج روی می‌دهد، خاطرنشان کرد: سقط قانونی جنین قطع حیات نوزادی است که در صورت تولد هیچ درمانی برای بیماری او وجود ندارد و با هدف درمانی انجام می‌شود.

مدیر واحد سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل دسته بعدی سقط‌ها را سقط عمدی و جنایی اعلام کرد و گفت: متأسفانه در جوامع امروزی سقط جنین‌هایی به صورت آگاهانه انجام می‌شود که غیرقانونی است در حالی که ۲۰ درصد از زوجین توانایی باروری را ندارند.

مسعودی با اشاره به اینکه از اولین روز انعقاد نطفه شخص مادر تلقی می‌شود، تصریح کرد: سقط‌های غیرقانونی عمدتاً در محیط‌های ناامن و با استفاده از ابزارها و داروهیی انجام می‌شوند به همین دلیل بعد از گذر از مرحله سقط عوارضی نظیر خونریزی، بیماری‌های رحمی، بیماری‌های روحی و روانی مادر را تهدید می‌کند.

وی ادامه داد: مادرانی که اقدام به سقط می‌کنند دچار افسردگی، اختلال در خواب، افکار پریشان، احساس پشیمانی و گناه و ندامت می‌شوند.

مدیر واحد سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با بیان اینکه در شرایط بحران پیری جمعیت تولد هر نفر یک سرمایه اجتماعی محسوب می‌شود، اظهار کرد: در علوم پزشکی اردبیل اقدامات اساسی در راستای پیشگیری از سقط جنین صورت گرفته و به واحدهای بهداشتی و پزشکان ابلاغ شده است.

مسعودی خاطرنشان کرد: گاهی اوقات خانواده‌ها با تولد فرزند احساس می‌کنند مشکلاتی برای آنها ایجاد می‌شود به همین سبب دست به سقط جنین زده و به زندگی فرزند خود خاتمه می‌دهند در حالی که اگر این مشکلات را درون خانواده خود حل کنند به هیچ وجه شاهد سقط جنین‌های از روی آگاهی نخواهیم بود.

وی ارائه مشاوره‌های آموزشی و روانی به خانواده‌ها را در این راستا یادآور شد و بیان کرد: خانواده‌ها باید اطلاع داشته باشند که جنین حق حیات دارد و مثل سایر فرزندان باید از او نیز مراقبت کرد.

مدیر واحد سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: ارائه مشاوره‌های درمانی در این زمینه صورت می‌گیرد که خانواده‌ها می‌توانند با استفاده از مشاور این کشمکش‌ها را حل کرده و از بروز عوارض سقط جلوگیری کنند.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: مهر

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.