به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، سجاد انوشیروانی عصر چهارشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در جمع خبرنگاران اردبیل اظهار کرد: ما باید دغدغه حل مشکلات جوانان اعم از دختران و پسران خودمان را داشته باشیم و به عنوان یک مسئولیت خطیر در بحث اشتغال، ازدواج، پر کردن اوقات فراغت و سایر بخش‌ها برنامه‌ریزی‌های مناسب و دقیقی را برای جوانان و نسل آینده انجام دهیم.

وی تصریح کرد: پسران و دختران ما باید گام‌های جدی در مسیر اعتلای زندگی اجتماعی و مسائل فرهنگی بردارند تا ما بتوانیم ریشه بسیاری از ناهنجاری‌ها و اقدامات ناشایست را بگیریم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل به آمار بالای طلاق و کاهش ازدواج در سطح کشور و استان اردبیل اشاره کرد و گفت: ما باید در ستاد ساماندهی امور جوانان به این مسائل به دید تخصصی و کارشناسی نگاه کرده و موانع را از پیش رو برداریم چرا که ما می‌توانیم با ارائه الگوهای مناسب در این حوزه به استحکام نظام خانواده کمک کنیم.

انوشیروانی افزود: جای تأسف است که از ۳۰ دستگاه عضو ستاد ساماندهی امور جوانان، تعداد کمی از دستگاه‌ها آن هم با حضور مدیران در جلسات حاضر شده و دیدگاه‌ها و نظرات خودشان را مطرح می‌کنند در حالی که غفلت و سهل‌انگاری در این حوزه می‌تواند آفت‌ها و آسیب‌های نگران‌کننده‌ای را به همراه داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما باید دغدغه جوانان خودمان را به صورت جدی مورد توجه و کنکاش قرار دهیم چرا که اگر این مشکلات و معضلات در حوزه‌های مختلف رفع نشود، می‌تواند انباشت این معضلات آسیب‌های جدی را به همراه داشته باشد.

انوشیروانی توجه جدی مقام معظم رهبری را به حوزه جوانان و حل مشکلات این قشر عظیم یادآور شد و اضافه کرد: بر اساس آخرین ارزیابی‌ها و اطلاعات به دست آمده میزان ازدواج در ۱۵ سال اخیر ۶.۵ واحد کاهش یافته و در نقطه مقابل طلاق در این مدت بیش از سه واحد افزایش نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: در کشور به ازای هر یک‌هزار نفر، ۲۵.۱ ازدواج به ثبت می‌رسد در حالی که در بحث طلاق به ازای هر یک‌هزار نفر، ۲.۵ مورد ثبت طلاق را در کشور شاهد هستیم.

انوشیروانی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: به طور میانگین از هر چهار ازدواج یک مورد به طلاق منجر می‌شود که این آمار بسیار نگران‌کننده است.

وی تصریح کرد: باید به سمت ازدواج آسان با تجملات کم حرکت کنیم تا مانند بسیاری از استان‌ها بتوانیم در بحث ازدواج روند افزایشی داشته و شاخص‌های طلاق و ناسازگاری خانوادگی را به حداقل برسانیم.

انوشیروانی گفت: استان اردبیل جز ۱۳ استان پیشرو در کشور است که شاخص طلاق در آن نامطلوب بوده و شاخص ازدواج نیز در سطح بسیار پایینی است.

وی افزود: از ۱۰ تا ۱۶ تیرماه هفته ازدواج نامگذاری شده که ما در قالب ۱۸ برنامه سعی می‌کنیم تا این هفته را گرامی داشته و با همراهی دستگاه‌ها و نهادهای مختلف به تقویت امر ازدواج در جامعه کمک کنیم.

انوشیروانی تهیه جهیزیه برای زوجین، ترغیب و تشویق جوانان به ازدواج آسان، راه‌اندازی مراکز مشاوره قبل از ازدواج، فعالیت انجمن‌ها و مؤسسات خیریه در حوزه ازدواج و ده‌ها برنامه دیگر در این هفته تدارک دیده شده که امیدواریم با اجرای آنها شرایط مطلوبی را در حوزه ازدواج و کاهش طلاق شاهد باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل ضرورت ارائه مشاوره‌های قبل از ازدواج را یادآور شد و خاطرنشان کرد: با هماهنگی انجام شده با دفترخانه‌های ازدواج، مقرر شده تا قبل از ثبت ازدواج زوجین در این مراکز به عنوان مشاوره حضور پیدا کرده و با بسیاری از موضوعات و مسائل زناشویی آشنایی پیدا کنند.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.