به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس اداره مراقبت از بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از شناسایی ۶ بیمار مشکوک به آبله میمونی خبر داد و گفت: تست سه نفر از افراد منفی است و تاکنون مورد مثبت آبله میمون در کشور گزارش نشده است.

ابراهیم قادری، رئیس اداره مراقبت از بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اظهار داشت: تاکنون شش نفر بیمار مشکوک به آبله میمونی در کشور داشته‌ایم و از این تعداد پنج نفر مشمول نمونه‌گیری بودند.
وی افزود: از این پنج نفر، نتیجه تست‌های اولیه سه بیمار منفی بوده است و تا این لحظه مورد مثبت آبله میمونی نداریم.
وی ادامه داد: به‌دلیل آن‌که ویروس آبله میمونی در ایران در گردش نیست؛ شناسایی این بیماری در مرز‌ها تشدید شده است.
به‌گفته وی در مرزها، افرادی که علائمی همچون تب و بثورات پوستی دارند مورد بررسی قرار می‌گیرند و قرنطینه می‌شوند و از آن‌ها آزمایش گرفته می‌شود.
به گزارش دانا از راه هایی همچون ویروس آبله میمون از طریق روابط جنسی و تماس با عرق بدن فرد آلوده دارای ضایعات پوستی و همچنین از طریق استفاده از وسایل مشترک مانند رختخواب و حوله سرایت پیدا می‌کند.
این ویروس عموما با تب و لرز شدید و درد عضلانی، ورم غدد لنفاوی، آبله در دست‌ها و صورت، و ایجاد ضایعه در صورت یا اندام تناسلی همراه است، اگرچه اکثر افراد بدون نیاز به بستری شدن در بیمارستان ظرف دو تا چهار هفته بهبود می‌یابند.
با این وجود شایسته است مردم محض احتیاط، با استفاده از ماسک و سایر الزامات پروتکلهای بهداشتی دوران کرونا ار هر احتمالی ولو احتمالات ضعیف فراگیری این بیماری در کشور جلوگیری به عمل آورند و تا حد ممکن به راه های انتقال بیماری از فرد آلوده به فرد سالم توجه ویژه ای داشته باشند.
انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.