به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، حمید قویدل مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل اظهار کرد: دانش‌آموزان به عنوان یکی از اقشار کلیدی و مؤثر تغییر نگرش در خانواده و جامعه در راستای توسعه پایدار در مدرسه و با نظام آموزش و پرورش رشد و نمو می یابند.

وی خاطرنشان کرد: دادرس مخفف «دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت» است که سازمان جوانان جمعیت هلال احمر این طرح را با هدف خود امدادی، دگرامدادی، ترویج فرهنگ نوع‌دوستی، کمک به دیگران و نهادینه‌سازی این فرهنگ در بین جوانان و به خصوص دانش‌آموزان با همکاری وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌کند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از مشارکت ۳۴۸۰ دانش آموزان اردبیلی در طرح «دادرس» خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر این طرح در ۱۱۶ مدرسه استان برگزار می شود که در هر مدرسه دو تیم ۱۴ نفره و یک نفر ذخیره تشکیل می شود.

قویدل با بیان اینکه یازدهمین دوره طرح دادرس دانش آموزان آماده در شرایط سخت همزمان با بازگشایی مدارس آغاز شد، تصریح کرد: شرکت کنندگان در این طرح ضمن آشنایی با جمعیت هلال احمر، آیتم های پناهگیری و خروج ایمن، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیای قلبی _ ریوی، خونریزی، پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل‌بندی، حمل مصدوم، اطفای حریق و اسکان اضطراری را آموزش می بینند.

وی ادامه داد: بعد از اتمام آموزش ها، مسابقات بین مدرسه ای برگزار و از هر شهرستان یک تیم به مسابقات استانی اعزام شده و سپس یک تیم از برادران و یک تیم از خواهران استان به مسابقات کشوری اعزام می شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل افزود: دانش آموزان همزمان با آموزش مباحث امدادی در قالب طرح کاربینی میدانی و عملیاتی از مراکز و تجهیزات مرتبط با سرفصل های آموزشی طرح ملی دادرس مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری، پایگاه های بین شهری امداد و نجات، اتاق پراتیک، آمبولانس و … بازدید می کنند.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: مهر

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.