به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، سمیه شاهی دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان اردبیل گفت: انگار آمار طلاق‌های با ریشه اینستاگرام هم بالا می‌رود. زوجی بدون اینکه هیچ مشکلی با هم داشته باشند و تنها به دلیل اینکه مرد زیاد اهل عکس گرفتن نیست و حاضر نیست لباس یک شکل یا یک‌رنگ با زنش برای عکس گرفتن بپوشد دارند از هم جدا می‌شوند؛ باور می‌کنید؟

وی  افزود : اباید دانست که ریشه این اتفاقات تلخ از کجا آب می خورد؟ فضای مجازی با تکنیک های مختلف برای مخاطبان خود نیاز کاذبی ایجاد می کند تا این توهم  در فرد ایجاد شود که من بدون این کالا چیزی کم دارم .

دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان اردبیل گفت: ولع داشتن‌های بسیار -که فضای مجازی هر روز نداشته‌های ما را به رخمان می کشد-، ما را به سبک زندگی مصرفی می کشاند .

وی بیان کرد: در این سبک زندگی، مصرف نه برای رفع نیازهای ضروری بلکه برای خودنمایی، فخر فروشی و پرکردن جیب صاحبان تبلیغات تجاری است.

شاهی تاکید کرد: شبکه اجتماعی همچون اینستاگرام که افراد را تشویق می کند تا مصرف‌های روزانه خود را به اشتراک بگذارند ، فرد را به سمت نیازهای کاذب و سبک زندگی مصرفی بیشتر سوق می دهد

کارشناس  سواد رسانه ای اظهار داشت: مواظب خوراک رسانه‌ای خود باشیم  چرا که  در شرایط کنونی این رسانه‌ها  هستند که خوراک فکری  ما را می‌سازند!

دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان اردبیل گفت: با برخورداری از سواد رسانه خود را در برابر انبوه پیام ها و نیاز های کاذب واکسینه کنیم.

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.