به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، رضا قاسمیان ظهر امروز در آیین نکوداشت هفته کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار در اردبیل گفت: در بیشتر جوامع ثروت و اسلحه از عوامل قدرت هستند درحالی‌که مهم‌ترین منشأ قدرت اکنون آگاهی و دانایی است و درصورتی‌که علم و آگاهی با ثروت و سلاح تلفیق پیدا کند قدرت پایدار حاصل خواهد شد.

وی با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی در کشور افزود: در شرایطی که کشور به دنبال تحریم دشمنان با برخی مشکلات اقتصادی روبرو است؛ اما از لحاظ نظامی به‌واسطه حضور و داشتن دانشمندانی با سطح سواد و اطلاعات بالا دارای کارنامه درخشانی در سطح جهان هستیم و ترکیب این علم با اعتقاد و دین است که خوشبختی آورده و منافع بشریت را تأمین می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل گفت: یکی از مهم‌ترین مسیرهای پروردگار مسیر آگاهی و دانایی است و بصیرت و آگاهی مهم‌ترین سرمایه هر کشور است.

قاسمیان با اشاره به جنگ اخیر در غزه و جنایات رژیم صهیونیستی گفت: سکوت کشورهای غربی در برابر حوادث اخیر در غزه باعث تأسف و نشان می‌دهد انسان‌هایی که تماشاگر هستند نه‌تنها ارزش‌افزوده ندارند؛ بلکه زحمت افزوده برای جامعه و بشریت دارند و انسان‌های بی‌تفاوتی که تماشاگر و شاهد بمباران غزه و فلسطین توسط اسرائیل هستند در جنایات رژیم صهیونیستی شریک سهم دارند.

وی با بیان اینکه واژه‌ها و کلمات به‌مثابه موجود زنده دارای قدرت هستند گفت: کتاب‌ها سرشار از واژه‌ها و کلمات و به‌مانند دانشمندان ساکتی هستند که در کتابخانه‌ها به انتظار انتقال و ارائه اطلاعات و داده‌هایشان منتظر مانده‌اند؛ ازاین‌رو باید به ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی توجه ویژه‌ای شود.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.