به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر،  با حضور یوسف نوری، وزیر آموزش‌وپرورش، سیدحامد‌ عاملی، استاندار اردبیل، مجید قاسمی، مدیرعامل بانک پاسارگاد کشور، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسؤولان، عملیات اجرایی مجتمع آموزشی دارالفنون در اردبیل آغاز شد.

مردمی‌سازی بخش‌های مختلف کشور سیاست اصلی دولت سیزدهم است

وزیر آموزش‌وپرورش در مراسم آغاز عملیات اجرایی این مجتمع آموزشی اظهار کرد: مردمی‌سازی بخش‌های مختلف کشورمان جزو اصلی‌ترین سیاست‌های دولت سیزدهم بوده و در این راستا برنامه‌های لازم تدوین و اقداماتی طی ۱۵ ماه اخیر در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: یکی از بخش‌های اصلی و مهم مردمی‌سازی کشور، آموزش‌وپرورش است که باید به شکل همگانی و با برنامه‌ریزی مناسب در این راستا قدم‌های مهم و اساسی برداشته شود.

وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: به‌منظور مردمی‌سازی آموزش‌وپرورش، در صورت نیازمند قوانین، با مجلس شورای اسلامی همکاری‌های لازم انجام خواهد شد تا مردمی‌سازی مهم‌ترین مجموعه کشور با قوت حداکثری انجام شود.

افزایش چشم‌گیر کسب مدال المپیادهای جهانی

نوری ادامه داد: در سال جاری بودجه رسمی وزارت آموزش‌وپرورش ۲۰۰هزار میلیارد تومان است که در سفرهای استانی ۲۱هزار میلیارد تومان بودجه خارج از بودجه رسمی اختصاص یافته و برای رتبه‌بندی معلمان ۳۸هزار میلیارد تومان اختصاص یافته است.

وی گفت: در حوزه المپیادهای جهانی، جمهوری اسلامی ایران در سال جاری ۲۰ مدال طلا را کسب کرد که به نسبت سال گذشته که ۷ مدال طلا کسب شده بود، افزایش چشم‌گیری داشته است.

بیمارستان مجهز در اردبیل ساخته می‌شود/ تأمین منابع مالی واحد‌های تولیدی و سرمایه‌گذاران استان اردبیل توسط بانک پاسارگاد

سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل نیز در این مراسم اظهار کرد: با توافقات انجام‌شده با مدیرعامل بانک پاسارگاد، این بانک در سطح استان اردبیل منابع مالی واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاران در حوزه‌های گلخانه‌ای، صنایع تبدیلی و تکمیلی و برخی حوزه‌های صنعتی را به میزان ۲۵۰۰میلیارد تومان تأمین خواهد کرد.

وی افزود: همچنین ساخت بیمارستان مجهز در اردبیل نیز در دستور کار قرار داد که در حال حاضر اقدامات لازم جهت جانمایی بیمارستان در حال انجام بوده و پس از آن، عملیات اجرایی این پروژه مهم در استان اردبیل آغاز خواهد شد.

استاندار اردبیل تصریح کرد: استان اردبیل بر اساس شاخص‌های میانگین کشوری دچار عقب‌ماندگی اساسی بوده و وضعیت شاخص‌های استان در حوزه‌های مختلف با میانگین کشوری فاصله قابل توجهی دارد که ارتقای این شاخص‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

عاملی گفت: بر اساس نظر متخصصان حوزه آموزش‌وپرورش، تراکم بالای دانش‌آموزان در کلاس‌های آموزشی، تأثیر منفی داشته و منجر به افت کیفیت آموزشی می‌شود که برای بهبود این وضعیت، اقداماتی در برنامه قرار دارد که امروز در همین راستا عملیات اجرایی مجتمع آموزشی دارالفنون اردبیل آغاز شد.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری اردبیل

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.