به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، مرتضی ابراهیمی عصر چهارشنبه در نشست تبیین ابعاد فتح خرمشهر در جمع خبرنگاران اردبیل اظهار کرد: تصرف خرمشهر برای صدام بسیار مهم و حیاتی بود به طوری که در مصاحبه‌های خود به صراحت اعلام کرد که اگر ایرانیان خرمشهر را باز پس بگیرند، کلید بصره را به آنها تحویل می‌دهم.

وی تصریح کرد: خرمشهر از اهمیت استراتژیک خاصی برخوردار بوده و رزمندگان سلحشور این ملت بعد از ۵۷۸ روز محاصره این شهر با استقامت و رشادت بی‌نظیر سعی کردند تا به آزادی خرمشهر کمک کنند.

این استاد دانشگاه‌های اردبیل گفت: ۳۴ روز مقاومت دلاورانه مردم خرمشهر را برای سقوط نکردن این شهر به عینه شاهد بودیم و در چهارم آبان ماه سال ۵۹ بالاخره خرمشهر به اشغال رژیم بعث درآمد اما رزمندگان اسلام در سریع‌ترین زمان توانستند با توانی مضاعف و استحکامی دائمی این شهر را باز پس بگیرند.

ابراهیمی از عملیات بیت‌المقدس به عنوان عملیات غرورآفرین یاد کرد و افزود: این عملیات مایه فخر و مباهات ملت ایران در دوران دفاع مقدس بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از اردیبهشت ماه مقدمات عملیات بیت‌المقدس شروع شد و بعد از گذشت ۲۵ روز بالاخره خونین شهر آزاد و به آغوش کشور بازگشت.

ابراهیمی از این مقطع به عنوان نقطه حساس و آغاز تغییرات دوران جنگ به نفع ایرانیان یاد کرد و ادامه داد: فتح خرمشهر سرآغاز پیروزی‌های دیگر رزمندگان اسلام بود تا بتوانند با وحدت و همدلی که رمز موفقیت واقعی است دشمن را به عقب مانده و از کیان جمهوری اسلامی ایران دفاع کنند.

استاد دانشگاه‌های اردبیل دانشجویان و نسل‌های آینده را به شناخت واقعی از این حادثه تاریخی فرا خواند و اضافه کرد: دشمن سعی می‌کند تا با نوعی تصویرسازی غلط و هیجانی جنگ هشت ساله را گونه‌ای دیگر جلوه دهد اما آنچه که در این عملیات شفاف و روشن بود، تقویت جبهه مقاومت به همت رزمندگان اسلام بود که پیروزی‌های متعددی را نیز به همراه داشت.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.