به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، به نقل از هرمز؛ در این روزها که هوا رو به گرمی رفته در خیابان های شهر کودکانی مشاهده می شوند که با در دست داشتن گل، جوراب، شیشه پاک کن و…. با چهره های معصوم، ملتمسانه از ما می خواهند چیزی از آنها خریداری کنیم.

کودکان که ذوق و شوق کودکی را در دل خیابان‌ها رها کرده اند و تنها به در آمد زایی فکر میکنند و با خود می گویند شاید امروز بتوانم بیشتر از روز قبل کار کنم.

بی شک کودکان کار بی دلیل راهی خیابان نشده اند و پشت پرده آن یک معضل اجتماعی نهفته شاید بد سرپرستی، مشکلات معیشتی و…. این کودکان را به خیابان کشانده است.

در این روزها در کنار زحماتی که سازمان بهزیستی برای کودکان کار می کشد، فصل تازه ای از خدمات رسانی به کودکان کار توسط گروه های جهادی رقم خورده است؛ گروه های جهادی با برنامه ریزی دقیق و ساماندهی شده برای کودکانی که در کف خیابان بوده اردوهای مفرح برگزار می کنند تا این بچه ها از دوران کودکی لذت ببرند.

گروه جهادی شهید بحر پیما بندرکنگ از جمله گروه های جهادی بوده که در راستای محرومیت زدایی اقدام به برگزاری اردوی نیم روزه ویژه کودکان کار کرده است.
برگزاری برنامه های شاد توسط گروه جهادی برای کودکان کار

مقداد صفری پور مسئول گروه جهادی شهید بحر پیما بندرکنگ با اشاره به اردوی نیم روزه کودکان کار اظهار کرد: این اردو که توسط گروه جهادی شهید بحر پیما با هدف محرومیت زایی و حمایت از کودکان کار و با همکاری قرارگاه تربیتی ،فرهنگی مسجد سید محمد عالم شهر بندرکنگ و طبق برنامه ریزی که از ماه مبارک رمضان صورت گرفت کودکان کار و کودکانی که خانواده آنها درگیر آسیب های اجتماعی از قبیل اعتیاد هستند را شناسایی کردیم و در طی یک برنامه فرهنگی در قالب اردوی نیم روزه در جهت فراهم کردن محیط شاد و ارام و بی دغدغه، برنامه ریزی و اجرا کردیم.

مسئول گروه جهادی شهید بحر پیما افزود:  این اردوی نیم روزه  که از ساعت ۱۷ تا ۲۱ در پارک شهدای خلیج فارس شهر تاریخی بندرکنگ  برگزار گردید حدود ۲۷ تفر کودک کار حضور داشتند که توسط سرتیم های که با آنها آشنا بودند و کار شناسایی کودکان کار بر عهده داشتند شناسایی و به این اردو دعوت شدند.

صفری پور تصریح کرد: این اردو نیم روزه که با هزینه ای بالغ بر  بیست و هشت میلیون ریال که توسط اعضای همیشه فعال و خیر گروه جهادی جمع آوری گردید؛ برنامه های شاد و مفرح از قبیل مسابقات ورزشی و فکری و همچنین میان وعده، شام و اهدای جوایز همراه بود که لحظات شاد و بی دغدغه ای و دوستانه ای را برای این کودکان رقم زد.
مسجد سنگر هر محله است

وی با اشاره به برنامه های آینده گروه جهادی برای کودکان کار بیان کرد: با توجه به اینکه در طی این اردوی نیم روزه با بسیاری از مشکلات و معضلات این کودکان آشنا شدیم لذا با هماهنگی و برنامه ریزی و جلساتی که با اداره بهریستی شهرستان انجام شد در تلاش هستیم که به سه نفر از این کودکان که تاکنون فاقد شناسنامه بودند، موفق به گرفتن شناسنامه شوند و همچنین مشکلات معیشتی آنها با همکاری بهزیستی برطرف گردد که دیگر شاهد کودک کار در سطح شهرستان نباشیم.

مسئول گروه جهادی شهید بهر پیما بندرکنگ با بیان اینکه گروه جهادی شهید بحرپیما فعالیت های بی شماری از قبیل: برپایی ایستگاه صلواتی ویژه مناسبت ها، برپایی جنگ شادی ویژه مناطق زلزله زده روستای فین، تهیه و توزیع بسته های معیشتی، راه اندازی کاروان شادی در سطح شهرستان بندرلنگه انجام داده است تاکید  کرد: گروه جهادی شهید بحر پیما با همکاری قرارگاه تربیتی فرهنگی مسجد سید محمد عالم شهر بندرکنگ فعالیت های خود را با شعار مسجد سنگر هر محله  است در سطح شهرستان دنبال می‌کند وکودکان و جوانان را به آمدن به مسجد و طی کردن اوقات فراغت خود در مسجد ترغیب می کند.

صفری پور در پایان از اعضای گروه جهادی شهید  بحر پیما بندرکنگ  که همیشه و در همه جا فعال هستند و در هر کجا که احساس تکلیف کنند پای کار خواهند بود تقدیر و تشکر کرد و  خاطر نشان کرد: برگزاری کلاس های سواد رسانه و کلاس های تخصصی تابستانه ویژه اوقات فراغت نوجوانان و جوانان بندر کنگ از برنامه های آینده این گروه پویا و فعال شهرستان بندرلنگه است که در تلاش هستیم در ایام تابستان اوقات فراغت متنوعی و سالمی را برای آنان فراهم کنیم.

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.