به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، حامد رضایی بعد از ظهر سه‌شنبه در شورای ساماندهی سالمندان استان اردبیل، اظهار کرد: ۱۲ هزار و ۳۹۵ سالمند تحت پوشش بهزیستی استان اردبیل بوده و از خدمات مستمر و غیرمستمر سازمان بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

وی تصریح کرد: همچنین ۱۲ مرکز ارائه‌دهنده خدمت به سالمندان در استان فعالیت دارند که به صورت روزانه، شبانه، شبانه‌روزی و حمایتی، توان‌بخشی به سالمندان ارائه خدمت می‌کنند.

معاون دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل نیز در این نشست گفت: با توجه به کاهش نرخ تولد در استان اردبیل و روند رو به سالمندی جمعیت استان، توسعه مراکز نگهداری سالمندان از جمله اولویت‌ها برای پاسخ به نیاز سال‌های آینده است.

ایرج حاجی‌زاده با اشاره به تعداد تولد در استان به تعداد ۱.۶ نفر فرزند به ازای هر خانواده و ۱.۸ نفر به عنوان میانگین کشوری این رقم افزود: با توجه به پایین بودن میزان موالید در کشور و استان اردبیل، باید وضعیت تولد و حفظ جمعیت جوان را کنترل کنیم.

وی بیان کرد: مدیریت و نگهداری سالمندان باید مورد توجه همه شهرستان‌ها باشد و در این راستا فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی سالمندان در زمینه شیوه‌ها و راهکارهای خود مراقبتی باید در برنامه‌ریزی‌های سلامت‌محور مد نظر قرار گیرد.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: مهر

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.