به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، به نقل از سبلان ما ،با حضور استاندار اردبیل ، معاون سیاسی و مدیر کل امور بانوان استانداری، مدیر کل ورزش و جوانان و اعضای هیات دو و میدانی استان اردبیل از بانوان دو و میدانی کار اردبیلی که در مسابقات قهرمانی کشور کسب مدال کرده و برای اولین بار در تاریخ دو و میدانی اردبیل مقام چهارمی کشوری را بدست آوردند، تجلیل شد.

اکبر بهنام جو در آیین تجلیل از بانوان مدال آور ورزش دومیدانی استان، اظهار داشت: قهرمانان ورزشی با بیان تاثیرات ورزش بر جسم و روح از طریق ظرفیت های مختلف اطلاع رسانی می توانند در ترغیب مردم به ورزش تاثیر گذار باشند.

وی افزود: برخی از افراد در جامعه به دلایل مختلفی از جمله تغذیه نامناسب و بی تحرکی دچار اضافه وزن هستند که این موضوع مقدمه ای برای بروز بیماری در آنان است.

استاندار اردبیل فرهنگ سازی برای ضرورت ورزش در جامعه را مورد تاکید قرار داد و گفت: در سایه فرهنگ سازی ، ورزش روزانه به عنوان فرهنگ در باور مردم گنجانده می شود.

بهنام جو با اشاره به  رشته دو میدانی به عنوان پایه و مادر ورزش ها تکمیل و بهره برداری از سالن دومیدانی در سال گدشته را ظرفیتی مهم برای این حوزه برشمرد.

وی ضمن تقدیر از قهرمانان ورزشی و مدال آور رشته دومیدانی بانوان ، افزود: ورزشکاران این رشته با استفاده مناسب از تجهیزات و امکانات موجود توانستند برای استان و کشور افتخار آفرین باشند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل نیز در این آیین گفت: استان ظرفیت های مختلفی در زمینه ورزش قهرمانی دارد که با برنامه ریزی می توانیم دستاوردهای خوبی در این خصوص داشته باشیم.

سجاد انوشیروانی به بهره برداری از سالن دو میدانی در سال گذشته اشاره کرد و این اقدام را حمایتی مناسب برای انگیزه دادن به ورزشکاران این رشته عنوان کرد.

وی افزود: سرمایه گذاری در ورزش خصوصا ورزش بانوان می تواند نتایج خوبی در زمینه کسب مدال های جهانی داشته باشد.

سید صادق حسینی رئیس هیات دوومیدانی استان اردبیل نیز در ادامه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد هفت ماهه هیات استان، اظهار داشت: با هدف توسعه گردشگری ورزشی و گسترش ورزش مادر دوومیدانی در در هیات حضور یافتم که امید است با توجه به ظرفیت های موجود در استان شاهد پیشرفت هرچه بیشتر ورزش استان باشیم.

وی افزود: از اول سال جاری بانوان دوومیدانی کار استان در دو مسابقات مهم کشوری حضور یافتند که به حمد خدا توانستند با شایستگی تمام ۷ مدال رنگین در مسابقات مشهد و اراک برای استان اردبیل به ارمغان بیاورند.

وی با بیان اینکه در مسابقات اراک تیم بانوان اردبیل توانست برای اولین بار در تاریخ دوومیدانی استان، علاوه بر کسب چهار مدال، مقام چهار تیمی را نیز بدست آورد، گفت: امید است با حمایت های استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان و استفاده از زیر ساخت های ایجاد شده از جمله سالن بزرگ سرپوشیده شهید سلیمانی، دوومیدانی اردبیل اردبیل به جایگاه اصلی خود در سطح کشور و بین المللی دست یابد.

در این آیین از بانوان مدال آور رشته دو میدانی در سطح ملی و جهانی تجلیل شد.

مدال آوران دو و میدانی کار اردبیل:

نسترن امیری مهر طلای پرتاب نیزه

_ حدیث احمدی  طلای پرش سه گام

_ مینا حسینی مدال نقره پرش ارتفاع

_ مهسا کارگرمدال برنز پرش ارتفاع

همچنین میترا پیراسته عنوان پنچم سه گام و مهسا آقا غفاری نیز در رتبه پنجم ۱۵۰۰ متر قرار گرفتند.

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.