به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، محمد جعفرزاده در رابطه با هفته سلامت روان با اشاره به شعار هفته سلامت روان سال ۱۴۰۲ با عنوان «سلامت روان مسئولیت فردی و اجتماعی همه ماست» اظهار کرد: فدراسیون بین المللی سلامت روان، دهم اکتبر مصادف با ۱۸ مهرماه هرسال را روز جهانی سلامت روان نامگذاری کرده و در ایران نیز به همین مناسبت، روز‌های ۱۸ الی ۲۴ مهرماه هر سال بنام هفته سلامت روان است.
وی گفت: سلامت روان مانند ابعاد دیگر سلامت از طیف گسترده‌ای از عوامل و تعیین کننده‌های اجتماعی تأثیر می‌پذیرد و همه ما در مورد سلامت روان خود و دیگران مسئول هستیم.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: نیاز به ارتباطات اجتماعی، از جمله نیاز‌های اولیه انسانی تلقی می‌شود که برای بهزیستی فردی و جمعی افراد بسیار با اهمیت ماست.
جعفرزاده افزود: انسان‌ها به عنوان موجوداتی اجتماعی در بسیاری از مسائل به یکدیگر وابسته هستند، آن‌ها به طور مداوم در ارتباط با یکدیگر بوده و درون شبکه‌ای از خویشاوندان و غیر خویشاوندان جای گرفته‌اند.
وی ادامه داد: فقدان این شبکه‌های اجتماعی می‌تواند پیامد‌های منفی برای سلامت روان افراد داشته باشد، به گونه‌ای که بدون روابط اجتماعی افراد کمک و حمایت اجتماعی دریافت نمی‌کنند، تنهایی را تحمل کرده و خود را در وضعیت انزوای اجتماعی می‌یابند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ضمن تبریک این روز بزرگ به همه همکاران فعال در حوزه سلامت روانی و اجتماعی گفت: امید است با غنیمت شمردن فرصت هفته سلامت روان، در جهت ارتقا سواد سلامت روان جامعه و به تبع آن افزایش امید، شادکامی و نگاه مثبت به آینده و متعاقب آن داشتن جامعه‌ای سالم گام‌های مؤثری برداریم.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع:  خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل

انتهای پیام/

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.