به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، ملیحه ملک زاده‌فرد بعد از ظهر پنجشنبه در نشست با مسئولان کانون‌ها به مناسبت ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت صدیقه کبری (س) با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) محور نگرش‌ها برای کسب تکلیف و وظیفه برای دختران، مادران، همسران و همه زنان عالم است، اظهار کرد: الگوپذیری زنان جامعه اسلامی از دنیای دچار انحطاط غرب را غیر قابل‌قبول است.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با تاکید بر یادگیری از آموزه‌های اخلاقی و خانوادگی حضرت صدیقه طاهره (س) گفت: کمبود ارتباط عاطفی و محبت میان اعضای یک خانواده از حلقه‌های مفقوده در دنیای مدرن امروزی است که با توسعه فضای دیجیتال و رخنه‌ی فضای مجازی، مشکلات روانی شدیدی را به انسان‌ها تحمیل کرده است.

ملک‌زاده فرد بیان کرد: مادران محور اصلی ارتباطات عاطفی هستند و نمونه‌ای از این رفتار و گفتار محبت‌آمیز را در نحوه گفت‌وگوی حضرت زهرا (س) با همسر و فرزندان خود را درحدیث کسا می‌بینیم که با استفاده از واژگان زیبا، مهربانانه و دلنشین، باعث ایجاد آرامش و احساس سعادت، خوشبختی و امنیت در خانواده می‌شود.

وی نگاه و رفتار دنیای غرب و غرب‌گرایان به زن به عنوان یک ابزار را جاهلیت مدرن توصیف کرد و ادامه داد: در مقابل تبلیغات رسانه‌ای و رفتار متحجرانه کشورهای غربی که به بهانه آزادی با زیرپا گذاشتن مفهوم انسانیت مقام زن را به یک کالای معامله‌ای تنزل داده‌اند، بررسی و تبیین ویژگی‌های عظیم شخصیتی حضرت زهرا (س) راهبردی اساسی محسوب می‌شود.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با عنوان اینکه دشمنان ما الگوی غلط و باورهای نادرست خود را در قالبی زیبا و شکیل تولید کرده و با جای دادن آن در ذهن کودکان، نوجوانان و جوانان ما، آسیب‌های جدی را به وجود آورده‌اند، به نقش تربیتی مربیان اشاره کرده و افزود: مربیان کانون، در تربیت کودکان و نوجوانان سهم بزرگی دارند چراکه به واسطه رفتار، اخلاق و هنری که دارند، مورد علاقه و اعتماد کودکان و در یک کلمه الگوی آن‌ها هستند.

ملک‎‌زاده فرد، تصریح کرد: هنرمند بار آوردن کودکان خوب است اما خوب‌تر تربیت هنرمندانی مؤمن، معتقد و متدین است و این موضوع وظیفه مربیان را سنگین می‌کند تا در کنار آموزش مهارت‌های فرهنگی، هنری و ادبی، تربیت دینی و اخلاقی اعضا را جدی بگیرند.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: مهر

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.