به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، محمدیان در جلسه اورژانسی بررسی آخرین وضعیت آنفلوانزا در استان اظهار کرد: مراجعه روزانه ۷۰۰ الی ۸۰۰ بیمار به بیمارستان بوعلی اردبیل در طی یک هفته اخیر یک هشدار جدی و خطرناکی است که در صورت ساده‌انگاری ممکن است شاهد وضعیت بحرانی در استان باشیم.

وی افزود: علی‌رغم کاهش تعداد مراجعین به کرونا در استان، هم‌اکنون شاهد افزایش مراجعین با علائم حاد تنفسی به مراکز درمانی استان هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: از ۱۶۷ نمونه بررسی شده از ۲۷ مهر تا یکم آبان ماه سال‌جاری، ۴ درصد کووید مثبت، ۳۰ درصد آنفلوآنزا مثبت و ۶۶ درصد منفی بودند و درصد بالای آنفلوآنزا نسبت به کرونا، نشان از ضرورت توجه به بیماری آنفلوآنزا در حال حاضر دارد.

وی توجه به موضوع پیشگیری تاکید و تصریح کرد: استفاده از ماسک، شستن دست‌ها و رعایت تهویه در اماکن پرتجمع باید بطور جدی مورد توجه قرار گیرد و در کنار این موارد، ضرورت آموزش عمومی و واکسیناسیون افراد پرخطر باید در اولویت باشد.

محمدیان از آمادگی کامل مراکز بهداشتی و درمانی استان خبر داد و گفت: از هم استانی‌های عزیز درخواست می‌کنیم بر اصل پیشگیری توجه داشته و در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اهتمام جدی داشته باشند.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.