به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، استاندار اردبیل در نشستی به همین مناسبت با تاکید بر لزوم معرفی اندیشه‌های شیخ‌صفی گفت: همانند سال‌های گذشته امسال هم با همکاری انجمن ملی مفاخر فرهنگی کشور، مراسم بزرگداشت این عالم در هفته استان اردبیل و روز شیخ صفی‌الدین برگزار خواهد شد.

عاملی تصریح کرد: ایران ما مفاخر بسیار ارزشمند و تاثیرگذاری در حوزه‌های علمی و فرهنگی در ایران و خارج از ایران شناخته شده هستند اما شیخ صفی‌الدین اردبیلی و خاندان صفوی علاوه بر تاثیرگذاری در حوزه علمی، فرهنگی و عرفانی، با ایجاد کشور یکپارچه، سرنوشت ملتی را با عشق به مکتب اهل بیت(ع) تعیین کردند.

عاملی با اشاره به  تاثیرگذاری بین‌المللی شیخ صفی‌الدین اردبیلی گفت: امسال به همت انجمن ملی مفاخر فرهنگی، این شخصیت برجسته را که تاثیراتش فراتر از مرزها بوده است را بیشتر معرفی خواهیم کرد و تابستان امسال برنامه‌ ملی در محل انجمن ملی مفاخر برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم معرفی و شناخت شخصیت‌های عرفانی همچون شیخ صفی‌الدین برای نسل جوان گفت: با توجه به تلاقی روز شیخ صفی‌الدین با ایام ماه محرم، برنامه آیینی ویژه‌ای در محوطه بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی برگزار می‌شود.

استاندار اردبیل افزود: همچنین در اختتامیه هفته استان اردبیل و بزرگداشت شیخ صفی‌الدین، برنامه‌ای با محور بررسی ابعاد شخصیت و تاثیرگذاری شیخ صفی‌الدین با حضور اساتید استانی و ملی برگزار خواهد شد.

به گفته عاملی ، آبان ماه امسال هم ۲ برنامه‌ علمی برای معرفی شخصیت شیخ صفی‌الدین اردبیلی در دانشگاه تهران و دانشگاه محقق اردبیلی با حضور اساتید برجسته و نخبگان برگزار می‌شود.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.