به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، وحید خدابنده معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل بعدازظهر شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان نیز اظهار کرد: بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تنها مرجع قانونی در حوزه فعالیت‌های کودکستان‌های سراسر استان اردبیل است.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات لازم برای تطبیق مجوزهای مراکز در دست اقدام بوده و با توجه به اهمیت موضوع کودک به عنوان سرمایه‌های اصلی نظام تعلیم و تربیت فعالیت‌های مشارکتی با استفاده از ظرفیت‌های موجود در شهرستان جزو برنامه‌های آینده است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل با تبیین اهمیت تعلیم و تربیت در کودکستان‌ها افزود: دوران کودکی پایه و اساس تشکیل شخصیت و هویت ملی و اجتماعی کودکان است.

خدابنده تصریح کرد: آسیب‌های موجود در بخش روانی، هیجانی و شخصیتی که در سال‌های نوجوانی به وجود می‌آید ریشه در دوران کودکی دارند که با مدیریت صحیح در امر آموزش و تربیت می‌توان گامی مفید برای آینده کودکان برداشت.

وی با تاکید بر ممنوعیت استفاده از زبان خارجی، آموزش چورتکه، تدریس الفبا و … در کودکستان‌ها اظهار کرد: مربیان حوزه کودک باید با روش‌های تربیتی و علمی روز آشنا شده و به شکل صحیح از منابع مورد تأیید سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در راستای آموزش واحدهای کار مهم این دوره اقدام کنند.

خدابنده اهمیت زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری لازم در مدارس را یادآور شد و بیان کرد: مؤسسان کودکستان‌ها باید تمامی موارد لازم در خصوص ایمنی فضا و تجهیزات را رعایت کنند تا اولیا با اطمینان خاطر نوآموزان را به کودکستان‌ها بسپارند.

وی با اشاره به شیوه نامه‌ی سازمان تعلیم و تربیت کودک ادامه داد: اسفندماه آخرین مهلت تطبیق مجوزهاست و استان اردبیل در زمینه ثبت مجوزها پیشگام بوده و شهرستان نیر هم عملکرد مطلوبی در این خصوص داشته است.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: مهر

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.