به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، به نقل از خبرنگار مهر، توحید مجیدی صبح یکشنبه در مدرسه دخترانه علوم و معارف اسلامی صدرای ولایت اردبیل با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش در سخنانی دغدغه پرورش دانش آموزان و مسائل تربیتی را مهم‌ترین مسئله در دوران پساکرونا دانست و اظهار کرد: در ایام کرونا بنا به موقعیت ایجاد شده و تعطیلی مدارس، علی رغم مزایای زیاد آموزش مجازی مشکلات و معایب فراوانی به ویژه در دوران کرونا و پساکرونا در آموزش مجازی به وجود آمد.

وی گفت: اعتیاد اینترنتی دانش آموزان، عدم اطمینان از یادگیری مطالب، عدم نظارت بر انجام تکالیف و راستی آزمایی، ناتوانی برخی از دبیران، اولیا و دانش آموزان در استفاده از فضای مجازی، ناتوانی اولیا برای خرید گوشی و اینترنت، عدم دسترسی به اینترنت در زمان خاص و یا در برخی مناطق و عدم توجه به بهره‌وری باعث شد تا نتوانیم بحران به وجود آمده از دوران کرونا و پساکرونا را به خوبی مدیریت کنیم.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۱ اردبیل بر ضرورت اجرای دقیق برنامه‌های جامع تربیتی در حوزه پرورش دانش آموزان تاکید کرد و گفت: مدارس صدرا در بین مدارس استان حس اعتماد و مقبولیت خاصی در بین خانواده‌ها ایجاد کرده و باید در حوزه مسائل تربیتی و اخلاقی و رفع آسیب‌های اجتماعی الگوی دیگر مدارس باشد.

ضرورت افزایش تعداد مدارس صدرا در استان اردبیل

در این مراسم حجت الاسلام سید محسن محسنی معاون فرهنگی، پژهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی استان اردبیل با تقدیر از حضور وزیر آموزش و پرورش در مدرسه صدرای اردبیل، از آمادگی این اداره کل برای توسعه فعالیت‌های آموزشی و تربیتی در مدارس صدرای اردبیل و مشگین شهر خبر داد و گفت: در کل استان از بین ۲۶۰۰ مدرسه، فقط ۲ مدرسه علوم و معارف اسلامی صدرا وجود دارد که نیازمند افزایش تعداد این مدارس در مرکز استان و شهرستان‌ها هستیم.

وی گفت: شهرستان‌های خلخال و گرمی از لحاظ موقعیت مکانی و استقبال دانش آموزان، آمادگی لازم برای برای احداث مدرسه صدرا دارند و در صورت وجود اعتبار لازم می‌توانیم در این شهرستان‌ها مدارس صدرا راه اندازی کنیم.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان از همکاری مستمر تبلیغات اسلامی با آموزش و پرورش خبر داد و گفت: مدارس صدرا تنها راه ارتباطی بین تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش نیست بلکه تمام مدارس استان تحت پوشش فعالیت تبلیغی و دینی در برنامه‌های جهاد تبیین، رویداد دختران حاج قاسم، گفتمان دینی و نشست‌های بصیرتی و نیز پاسخگویی به سوالات دینی دانش آموزان با حضور روحانیون و نیز مربیان طرح امین هستند.

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.