به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: یکی از مسائل مطرح شده برای انجام این طرح، کمبود نهال در کشور است بنابراین به وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاد دادیم در سطح استان‌ها به زنان بذر داده شده و نهال تحویل بگیریم.

مشارکت زنان در اجرای طرح کاشت یک میلیارد نهال

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: با انجام این کار نهال‌ها با توجه به اقلیم هر استان و آمایش سرزمینی تولید می‌شوند.

وی با اشاره به سایر مشکلات زیست‌محیطی اظهار کرد: پسماند و شیرابه‌ها از جمله مشکلات زیست محیطی است و با کفایت زنان خانه‌دار می‌توان آن‌ها را کنترل و از بسیاری آسیب‌ها جلوگیری کرد.

خزعلی تاکید کرد: با استفاده از ظرفیت سمن‌ها و حلقه‌های میانی می‌توان برای پاکسازی محیط زیست تلاش کرد.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده همچنین با اشاره به «نقش و حقوق زنان در مدیریت پایدار سرزمین» به عنوان شعار روز جهانی مقابله با بیابان‌زایی گفت: این شعار نشاندهنده تأثیر و تأثر زنان از محیط زیست است. حقوق، بهداشت و معیشت زنان با تغییرات اقلیمی بیش از مردان متأثر می‌شود. در عین حال لازم است در زمینه تأثیر و تأثر زنان بر محیط زیست و جامعه به صورت جدی برنامه‌ریزی کرد؛ هرگونه سرمایه‌گذاری در این حوزه منفعت است.

وی با بیان اینکه زن محور خانواده است خاطر نشان کرد: زن می‌تواند به واسطه تربیت و آموزش فرزندان و با نوع رفتار و گفتار خود در عرصه‌های مختلف اثر ماندگاری در جامعه بر جای بگذارد بنابراین به‌طور جدی باید برای آن سرمایه‌گذاری کرد.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع:  خبرگزاری صدا و سیما

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.