به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، زرین تاج کامل پور با بیان اینکه این گلیم را برای تقدیم به ستاد انتخاباتی استان اردبیل آماده می‌کنم، اظهار کرد: گلیم ابریشمی «من رأی می‌دهم» با انگیزه دعوت از مردم به ویژه رأی اولی‌ها برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در حال اتمام است.

وی با اشاره به اینکه گلیم در حال بافت از نخ مرینوس و ابریشم است که بافت گلیم با این نوع نخ ظریف بسیار سخت است. ادامه داد:  اندازه گلیم ۷۰ در ۵۰ است و  چله آن تماماً پنبه اصل است، افزود:
وی با بیان اینکه راه حل مشکلات حضور پر شور در پای صندوق های رای است افزود: وقتی پای وطن در میان باشد هنرمند، صنعتگر همه و همه از جان مایه می گذاریم.
وی با بیان اینکه تنوع رنگ این گلیم برگرفته از رنگ پرچم جمهوری ایران اسلامی است ادامه داد: بانوان صنعتگر عنبران با بافت گلیم هویت, اصالت و فرهنگ ایران را به نقش می کشند.

این صنعتگر عنبرانی با اشاره به اینکه بانوان عنبرانی با بافت گلیم به اقتصاد خانواده کمک می کنند اظهارکرد: در شهر عنبران کمتر خانه ای یافت می شود که در آن دار گلیم برپا نباشد.

وی با بیان اینکه  عنبران به عنوان شهر ملی گلیم ثبت شده است افزود: هنر دستان بانوان عنبرانی امروز در نقاط مختلف کشور و جهان به چشم می خورد.

زرین تاج کامل پور با اشاره به اینکه گلیم عنبران نشان بین المللی کیفیت و اصالت از  یونسکودارد تصریح کرد: امیداوارم با همت بانوان عنبرانی و حمایت دولت این صنعت روز به روز رونق بگیرد.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو
انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.