به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، به نقل از سبلان ما ، فریبرز دهقان معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل صبح امروز در جمع خبرنگاران به بیان آمار جمعیتی استان اردبیل پرداخت و گفت:میانگین تجرد جامعه زنان در استان اردبیل به ۳.۸ درصد رسیده که یک آمار تأمل‌برانگیز است.

وی با بیان اینکه میانگین تجرد قطعی در مردان  استان اردبیل به ۲ درصد رسیده است، گفت: این در حالی است که  در روستاهای جنوب استان تجرد قطعی زنان حتی به ۱۵ درصد نیز می‌رسد.

دهقان به پنجره جمعیتی استان اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: پنجره جمعیتی زمانی شکل می‌گیرد که زاد و ولد و فرزندآوری و همچنین کودکان زیر ۱۵ سال کمتر از ۳۰ درصد جمعیت را شامل بشود که در حقیقت در این پروسه نیروی جوان و آماده به کار شرایط متفاوتی را در استان به وجود آورده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل تصریح کرد: در پنجره جمعیتی در حقیقت نیروی آماده کار نه تنها تهدید به شمار نمی‌رود بلکه یک فرصت استثنایی است تا از نیروی کار در جهت توانمندی اقتصادی استفاده شده و در فرصت‌های مناسب به توسعه و تقویت نظام اقتصادی کمک شود.

 

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.