به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، سیدحامد عاملی در آیین بزرگداشت روز خبرنگار گفت: خبرنگاران و اهالی رسانه در مسیر سرنوشت مشترک همه اقشار و اهالی که پیشرفت استان است، نقشی مهم دارند و نیل به این سرنوشت مشترک بدون توجه به جناح‌بندی‌ها و آمدن و رفتن مسؤولان مختلف امکان‌پذیر است.

او با اشاره به نقش اساسی نخبگان در مدیریت افکار عمومی اظهار کرد: یکی از موضوعات و مفاهیم مشترکی که به نظر می‌رسد باید هم در سطح ملی و هم استانی به درستی تبیین شود، مفهوم سرنوشت مشترک است.

استاندار اردبیل افزود: فارغ از اینکه افراد چه مسؤولیت و چه عناوینی دارند و یا در هر دوره زمانی چه جناح و جریانی در قدرت قرار دارد، همه ما یک سرنوشت مشترک داریم که باید برای تحقق آن که پیشرفت استان است، تلاش کنیم.

اصحاب رسانه در پویایی جامعه و تحقق یک سرنوشت خوب اثرگذار هستند

عاملی ادامه داد: اصحاب رسانه می‌توانند نقش مهم و موثری در پویایی جامعه و تحقق یک سرنوشت خوب برای آحاد جامعه ایفا کنند و در این زمینه تبیین مسیری که باید برای دستیابی به این سرنوشت مشترک طی شود، از رسالت‌های مهم مطبوعات در عرصه ارتباطات توسعه است.

او بیان کرد: رسالت دیگر رسانه‌ها و مطبوعات نظارت و جلوگیری از انحراف در این مسیر و سرنوشت مشترک بوده و مطبوعات نباید اجازه دهند در مسیر و سرنوشت مشترکی که انتخاب شده است، انحراف رخ دهد و در واقع همه برای تحقق این سرنوشت مشترک باید تلاش کنند.

استاندار اردبیل اظهار کرد: زمانی جوانان این مملکت تشخیص دادند که جان خود را فدا کنند تا این مسیر و هدف مشترک طی شود و تنها در استان اردبیل ۳۴۰۰ نفر به شهادت رسیدند.

آمادگی برای حمایت‌های لازم از خبرنگاران و رفع مشکلات آن‌ها

عاملی ادامه داد: نقش اهالی رسانه و مطبوعات برای غلبه بر عقب‌ماندگی تاریخی و تحقق شرایط رشد و پیشرفت استان اردبیل مهم است.

او با بیان مشکلات خبرنگاران و شغل خبرنگاری به‌ویژه امنیت شغلی این قشر، گفت: نگاه به خبرنگار نباید به‌عنوان مداح یک مجموعه باشد و ما اصلاً این نگاه را قبول نداریم و باید از کسانی که با کم‌ترین امکانات در حوزه رسانه فعالیت می‌کنند، حمایت کنیم.

عاملی یادآور شد: در زمینه طرح نهضت ملی مسکن آمادگی داریم به کسانی که مسکن ندارند چه به‌صورت گروهی برای ساخت مسکن اقدام کنند و چه واحد‌های مسکونی آن‌ها را پیمانکاران ساخته و تحویل دهند، حمایت و کمک کنیم.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

باشگاه خبرنگاران جوان
انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.