به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل  بعد از ظهر امروز در آیین گرامیداشت ۵ مرداد سالروز اقامه نخستین نمازجمعه انقلاب اسلامی در مصلی بزرگ امام خمینی(ره)با بیان اینکه اقامه نماز جمعه دستور و امر الهی است، گفت: برگزاری نماز جمعه باعث جریان‌سازی فرهنگی عظیم می‌شود.

ویافزود: نماز جمعه نعمت الهی است و در سوره “جمعه” قرآن به آن اشاره شده به طوری که افضل‌تر از گردش و تجارت در روز جمعه بیان شده است.

وی بیان کرد: جمع شدن و گردهمایی مسلمانان و مومنان در نماز جمعه نشانگر تدبیر عمیق است که باید به این موضوع نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

او با بیان اینکه امروز دشمنان هجمه سنگینی علیه اسلام آغاز کرده‌اند، ادامه داد: نماز جمعه در خنثی کردن توطئه‌ها و شیطنت‌های دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب نقش بسیار بزرگی دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به نقش والدین در تربیت فرزندان خود، اضافه کرد: والدین در تربیت صحیح فرزندان خود دقت کنند و در انتقال ارزش‌های اسلامی به آنها تلاش مضاعفی داشته باشند.

امام جمعه اردبیل خاطرنشان کرد: امروز دشمنان با راه‌اندازی جنگ روانی دنبال گمراه کردن نوجوان و جوانان هستند و اصلی‌ترین هدف آنها جدایی این نسل با دین و اسلام  است ولی باید تدابیر ویژه‌ای برای حل این معضل اتخاذ شود چرا که در غیر این صورت نوجوانان و جوانان و آینده‌سازان کشور گمراه خواهند شد.

آیت‌الله عاملی گفت: ایجاد شبهه در شبکه‌های اجتماعی باعث شده امروز رفتار و آداب نوجوانان و جوانان تغییر کند به طوری که تفاخر، تحقیر و رقابت‌های ناسالم در بین آنها رونق یافته است.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.