به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر، آیت‌الله سید حسن عاملی صبح جمعه در بازدید از اولین نمایشگاه تجسمی روایت سلوک فاطمی در مصلی اردبیل، اظهار کرد: همت و تلاش نهادهای مردمی و گروه‌های جهادی در اجرای برنامه‌های فاخر و اثربخش بر کسی پوشیده نیست و در این میان حمایت ادارات و نهادهای دولتی راهگشای امور است.

وی تصریح کرد: برنامه‌های هنری و نمایشگاه‌های فرهنگی در تقویت فرهنگ دینی جامعه اثرگذار بوده و نیازمند تلاش بیش از پیش در استفاده از زبان هنر است.

امام جمعه اردبیل بر ضرورت برپایی نمایشگاه با موضوع زندگانی حضرت علی (ع) و امام حسین (ع) تاکید کرد و گفت: نباید نمایشگاه‌های فرهنگی تنها مختص ایام فاطمیه باشد بلکه برنامه‌ریزی برای ایام و مناسبات مختلف باید مورد توجه قرار گیرد.

آیت‌الله عاملی مصلی را مرکز فرهنگی شهر عنوان کرد و افزود: اختصاص مصلی فقط برای اقامه نماز جمعه، ظلم فرهنگی به این مجموعه دینی است بنابراین اجرای برنامه‌های مستمر در این مکان می‌تواند مرکز جامع آموزش دینی و فرهنگی برای جوانان باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی اردبیل اساس موفقیت یک خطیب و مبلغ را نگاه جامع به بطن جامعه عنوان کرد و ادامه داد: آسیب‌شناسی امور مختلف جامعه از وظایف اصلی مبلغان بوده که لازمه آن زندگی در میان مردم و نیز توجه به جامع‌نگری در تبلیغ است.

وی روایت‌گری برنامه‌های موفق در حوزه حجاب و عفاف را از دیگر وظایف فعالان تبلیغ دینی عنوان کرد و گفت: برپایی روضه و جلسات عزاداری باید محلی برای تبیین‌گری مسائل فرهنگی از جمله حجاب و عفاف باشد.

آیت‌الله عاملی به اهمیت جایگاه حضرت زهرا (س) در تبیین نقش زن مسلمان اشاره کرد و افزود: خداوند علت خلقت حضرت زهرا (س) را بیان نقش مهم تربیتی زن در عالم عنوان کرده است.

وی هنر و فضای مجازی را از تأکیدات مهم مقام معظم رهبری برشمرد و خاطرنشان کرد: تولید فیلم از جمله مجموعه شاه اسماعیل توسط هنرمندان اردبیلی باید غرور ملی را تقویت کرده و تنها به داستان‌گویی اکتفا نکند.

امام جمعه اردبیل با تقدیر از تلاش‌های مجموعه‌های فرهنگی در برپایی نمایشگاه، جذب و تشویق نسل جوان به این برنامه‌های مذهبی را خواستار شد.

خبرنگار: بهرام محمدرضالو

منبع: مهر

انتهای پیام/

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی بانوی کوثر | رسانه مستقل و مجازی با مجوز رسمی شماره 78926 معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.